WX-motor. Div problemer + lett trim..

Anbefalte innlegg

Har en WX-motor i Urq'en, standard 119kw/162hk fra Sveits. Mao ganske lik MC effektmessig. Likevel, har sett bilder av MC-motoren, og de er ikke så like egentlig. Har også lest at den har noen fellestrekk med MB/MC og WR/RR(faktisk), litt lett blanding mao. Er det noen som vet noe om hvordan man kan få hentet ut de hestene som er blitt "fjernet" fra denne motoren? Skulle gjerne dratt fra en a3 1,8T litt lettere enn i dag...Turboen lader ca 0,4-0,5, nåla viser 1,4-1,5, men 1,0 er vel atmosfærisk trykk så vidt jeg har skjønnt. Fungerer "oppskriften" som ligger på nordicaudi.com for justering av MC-motoren også på denne?

 

Vil det f.eks fungere å hente en hjerne fra en 200hk MB/WR og sette inn?

 

Har også litt trøblete tomgang og start. Har byttet plugger, plugledninger, rotor og fordelerlokk, samt luftfilter. Når jeg har kjørt litt over normalt, så går den fint på tomgang ca 850-900 o/min. Men ellers har den en tendens til å ligge rundt 750, og da går den litt ujevnt. Har forsøkt å justere både tenning og CO, men virker ikke som det gjør så stort utslag. Dette kan ha sammenheng med at det er bankesensor og elektronisk tenning som justerer seg tilbake mot "null-punkt". Hadde også store problemer med å få start på bilen etter å ha kjørt en tur, alt fra 200 meter og lengre, og også oppstart i gårdsplassen, slå av tenninga for så ikke å få start. Virker som den ikke alltid klarer å bygge opp nok trykk for å suge opp spjeldet over luftfilteret (usikker på hva det heter, tips mottas). Når jeg tar av slangen fra IC til luftfilteret stopper bilen med en gang. Har sjekket denne slangen og den synes å være hel.

 

Ble en lang post dette, men håper noen tok seg tid til å lese og forhåpentligvis har et tips på lur. Og ingen råd er for dumme til å bli prøvd ut.. ;)

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaff/kjøp deg familiealbumet der finner du ut hvilke deler som er felles for øvrige motorer...

 

Mye er iallefall felles med WR, GV og MB motorene... alle 200HK varianter, så det vil sikkert gi deg litt hint til hvordan du får ut den effekten.

 

For øvrig står det litt om 10VT her:

http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1230/a1230.php (sikkert denne du mente)

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/boost.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaff/kjøp deg familiealbumet der finner du ut hvilke deler som er felles for øvrige motorer...

 

Mye er iallefall felles med WR, GV og MB motorene... alle 200HK varianter, så det vil sikkert gi deg litt hint til hvordan du får ut den effekten.

 

For øvrig står det litt om 10VT her:

http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1230/a1230.php (sikkert denne du mente)

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/boost.html

 

Familiealbumet har jeg, bare ikke tilgjengelig per dags dato....

 

Takk for linken, skal se litt nærmere på den i morgen :)

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det katalysator på denne bilen? Vet du om intercooleren er like stor som på WR utgaven?Kan jo være her det ligger,men mest sansynlig ladetrykket. Mener WR har 0,65 bar org. Men ta deg en tur innom ES tuning de vet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er katalysator på den. Men jeg har lest at det ikke hjelper noe som helst å fjerne den...IC skal være like stor som på WR.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.