Passat 1.8T 98 modell Bremseklosser

Anbefalte innlegg

Skal bytte bremseklosser for første gang på bilen min, noe spes jeg bør ta hensyn til? (noen tips&triks som gjør jobben lettere?)

 

Er det noen klosser som er ekstra bra å bruke på denne bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pusse bort gammelt bremsestøv og rust fra der klossene skal sitte. i tillegg bør du smøre opp gliderane med vannfast grease.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å ha verktøy som presser inn bremsestempelet. Dette MÅ du ha da så jeg regner meg at du har kjøpt det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å ha verktøy som presser inn bremsestempelet. Dette MÅ du ha da så jeg regner meg at du har kjøpt det.

 

Vannpumpe tang.

 

trenger ikke spess.verktøy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannpumpe tang.

 

trenger ikke spess.verktøy.

 

 

har du bytte bremser på en passat??????

 

for jeg klarte ikke å få det inn uten spess. verktøy. ihvertfall bak så må du ha det for du klarer ikke å holde kalibern selv og skru og presse samtidig.

 

koster rundt en 100 lapp på biltema.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du bytte bremser på en passat??????

 

for jeg klarte ikke å få det inn uten spess. verktøy. ihvertfall bak så må du ha det for du klarer ikke å holde kalibern selv og skru og presse samtidig.

 

koster rundt en 100 lapp på biltema.

 

Jobber på møller...

Kjekt å ha spess.verktøyet kanskje, men er ikke nødvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobber på møller...

Kjekt å ha spess.verktøyet kanskje, men er ikke nødvendig.

 

 

men, Frode spurte om tips og triks til å gjøre jobben lettere.... ergo så blir det mye lettere for han å bruke spess verktøy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bak må du vri mens du presser, dette pga håndbrekk mekanismen. her kan du bare bruke en tvinge samtiig som du bruker en tang å vrir stemblet med klokka (hvis du ikke har verktøyet som skal til) framme er det bare å bruke en tang å trykke stemplet inn igjen.Å bytte klosser er lett og tar ikke lang tid...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar folkens :)

 

Hva klosser bør jeg gå etter?

biltema har vel kansje ikke det beste sortemang av klosser, vil ha noe som varer litt og er bra.

 

noe annet lurt jeg kan sjekke eller gjøre mens jeg alikevel har hjulene av? tenkte høytrykkspyle og vaske litt inni der hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp orginalklosser foran ellers kommer til til å slite med piping. koster ca 750.-

Ellers ville jeg gått for Greenstuff eller lignede klosser om du kjører litt hardt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp orginalklosser foran ellers kommer til til å slite med piping. koster ca 750.-

Ellers ville jeg gått for Greenstuff eller lignede klosser om du kjører litt hardt

 

Bilen er chippet, vet ikke om det har noe å si for bremsinga?

 

sånn ellers så er klossene ganske slitt nå. håper det er derfor jeg har pipelyd og en slags rar skrapelyd etter jeg har bremset hardt i stor fart?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at at det ikke er metall mot metall da?

Da får du slike lyder

 

Da burde du også skifte skiver.

Jeg ga 4000.- for EBC turbogrove skiver og Greenstuff klosser.

Disse virker mye bedre en orginalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.