Dreie ned original stempler 2.2 3b

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har sett et par S2 med freste stempler for å senke kompresjonen. Noen her som har erfaringer med dette? Evt hvor mye som må freses? 

Driver å bygger opp en motor så h hvis noen har andre tips og triks så hadde det vært flott😀

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen i klubben.

Denne tråden er verdt det tredoble av medlemskontingenten når man har 2,2 20VT: (kun synlig for medlemmer): Samletråd - motor 2,2 20VT (AAN, ADU, ABY, 3B) - gir svar på alt - Samletråder og DIY/Guider - VW Audi Club Norwegen (vacn.no)

 

Det du spør om vedr kompressjon er diskutert i denne tråden så vidt jeg husker, og konklusjonen er at man ikke trenger å senke kompen når man bygger 500 hk: Byggeliste, samletråd for alle 500HK++ Audi 5'mer motorer! - Tuning - VW Audi Club Norwegen (vacn.no)

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steinar husker korrekt - under 500 HK er det ikke behov for redusert comp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer vel litt ann på hva slags fuel som skal brukes også. 95 oktan banker mye mer enn E-100 f. eks

Uansett, første gangen jeg bremset motoren min så var det med orginale stempler. 2 gang jeg bremset hadde jeg satt inn dreide orginal stempler. Oppsettet ellers var ganske likt. Det jeg opplevde var at jeg mistet en god del bunndrag, men fikk bittelitt mer hk. Husker ikke helt, men rundt 10hk mer. Dette var et oppsett som bremset rundt 350whp. 

Så for min del synes jeg ikke det var verdt bryet med ned dreide stempler. Men det kommer selvfølgelig an på oppsett ellers og om det skal brukes på vei eller bane osv. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, takker for svar. Knall forum det her😀

Bilen skal gå på veien, jeg tenker at jeg dreier dem ned når jeg først har alt ute. Skal kjøre 98 fuel. 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker å kjøre precision 5857 turbo med furans grenrør, 3" eksos. 

Aner ikke hva dette vil gi men mer enn 325hk som jeg har i dag. Er kjedelig hvis det begynner å banke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket kompressjonsforhold har du tenkt å ha?

 

Anbefaler deg å lese denne tråden hvor det er diskutert kompressjonsforhold. Merk at Fredrik Bøhleng som kommenterer i tråden der er en særdeles kompetent motormann, både fagutdannet og har maskinert en haug med gromme bygg og vet resultatene. Motoren til Patric ble også en veldig morsom sak å kjøre. Roger Løfald som kommenterer i tråden var også blant de i klubben med best kompetanse på bygging av 2,5 litere. Motorbygg 2.5L 20vt 700hk+ - Tuning - VW Audi Club Norwegen (vacn.no)

 
 
lagt til 2 minutter senere
 

Du finner også mye snadder i denne tråden: Samletråd - bygge 2,5 liter 20VT - Samletråder og DIY/Guider - VW Audi Club Norwegen (vacn.no)

 

Til gjester som leser her inne, merk at tuning sidene kun er for medlemmer og du derfor ikke får opp noe på linkene jeg har postet her. Disse linkene er alene verdt det tidobbelte av et års medlemskap, så det er bare å tegne medlemskap umiddelbart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.