#1 Skrevet Juli 12, 2005 Har begynt å oppstå noen små problemer med motoren min. Fra før av så ville motoren begynne å fjuske litt smått pga. heftig regnvær, så dagen etter at den har hatt seg en våt tur så ville bilen fuske ved pådrag helt til den ble varm, da ble den like fin igjen. Nå er det jo sol og sommer, men tåkete om kveldene, i dag når jeg skulle ut å kjøre så var bilen veldig tungstartet, noe den aldri har vært før, brukte vel 3-4 lange startforsøk før den startet. samt at den fjusket på samme måte som ved fuktig vær, dette gikk over når den ble varm, skrudde av tenningen første gang jeg fikk start på den og da var det ingen problemer for den å starte, samme når motoren var varm, null problem å starte. Start motoren er så og si splitter ny, byttet den for ca 6mnd siden, så den tviler jeg på at det er, hva kan være galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 12, 2005 Har du sjekket etter fuktighet rundt ved coilen,fukt i fordeleren og ved plugghettene? Nå er ikke jeg no ekspert men min golf 2 fusket veldig.og da var det p.g.a fuktighet...Lenge siden du har byttet plugger da? M.V.H Bård Christian Simonsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 12, 2005 Har du sjekket etter fuktighet rundt ved coilen,fukt i fordeleren og ved plugghettene? Nå er ikke jeg no ekspert men min golf 2 fusket veldig.og da var det p.g.a fuktighet...Lenge siden du har byttet plugger da? M.V.H Bård Christian Simonsen Jeg har ikke byttet plugger den perioden jeg har eid denne bilen. har hatt den over ett år, så det er nok en 2 år siden det er blitt byttet.. får sjekke med lista forrige eier har hatt for å holde kontroll på når ting er byttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 12, 2005 Hadde samme symtomer på min golf i fuktig vær. Sjekk om du ikke bør bytte rotoren din, den koster rundt 130 på Møller. Er regnet som slitedel. Edit: Plugger er ikke noe å spare på, og hvis det er 2 år siden sist du byttet de lønner det seg sikkert å skifte de nå. Vet jo ikke hvor mye du har kjørt på over 2 år, men regner med det er over 20-30.000? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 12, 2005 Hvordan ser man om rotoren er slitt? hvordan er dette å bytte? Har byttet plugger og fordeler en gang før på en gammel ascona, trengs noe spesialverktøy for å bytte plugger? har vel blitt kjørt en 25 000km ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 12, 2005 Du åpner fordeleren så ser du rotoren. Trekk den bare rett ut. husker ikke om det 16mm langpipe for pluggene, men det er veldig lett å komme til dem på Golf 3. Bare bytt en og en plugg dersom du er usikker slik at pluggledningene kommer på riktig sylinder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 12, 2005 Ok, får handle inn delene i morgen, er det smart å bytte hele fordeleren samt plugg ledningene mens jeg først er i gang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 12, 2005 Nei, ikke med mindre fordeleren er ødelagt. Men ta nå en titt på resten av fordeleren samtidig som du ser på rotoren. Edit: Dersom det er overslag i pluggledningene bør du bytte dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 12, 2005 Når golfen min gikk å fusket byttet jeg like godt rotor,pluggledninger,plugger og fordelerlokk... Etter dette så gikk bilen akkurat som den skulle....Bare ett tips når du skal bytte pluggledninger,bytt en og en....Dette vet du sikkert fra før av,men mange som har driti seg ut å dratt ut alle sammen...Og har da etterpå ikke visst hvor de forskjellige plugglednigen skulle igjen... og da vil motoren mest sannsynlig ikke starte... Håper det hjelper deg litt... M.V.H Bård Christian Simonsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 12, 2005 Takk for alle tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 12, 2005 Bare hyggelig å hjelpe til litt...! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 12, 2005 Nå tok jeg meg en liten tur for å hente noen deler, og gjett hva, jo motoren fungerer strålende igjen... rart dette problemet... ingen fjusking og ingen tung start... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 12, 2005 Ossen deler er det du byttet da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 13, 2005 Ossen deler er det du byttet da? Ingen deler er byttet, har ikke åpnet panseret engang Var ute å hentet ei frontlykt (les: deler) så du misfortod vel litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 13, 2005 Bilen gått langt? Kan også være dyse® som drypper/begynner å bli tett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 13, 2005 Bilen gått langt? Kan også være dyse® som drypper/begynner å bli tett. ca 241 000km har den rulla. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 13, 2005 Jeg vet iaffal at dysene på k-jet motorene bruker å kødde rundt der. Det er omtrent standard. Er monopoint injection du har? Eller forgasser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 13, 2005 Jeg vet iaffal at dysene på k-jet motorene bruker å kødde rundt der. Det er omtrent standard. Er monopoint injection du har? Eller forgasser? Monopoint på den, som på min:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...