#1 Skrevet Januar 20, 2022 Guttungen dro av veien med A4'n før jul, og det ble naturligvis kondemnering. På et vis synd, for det var en god gammel 07-er med 1.8tq i svært god tilstand. Men det åpner jo for å vurdere ei skikkelig brakke igjen. Etter å ha kjørt 3.0 tdiq i mange år tidligere, er lysta på gjentakelse stor. Hadde det ikke vært for girkassene som oftest følger med de bilene. Tenker årsmodell 2012-16 i denne omgang. Ser litt på import da tilgangen på manuell er bedre, men er det noen som har noe kjennskap til eventuelt NÅR disse kassene kunne betegnes som noenlunde pålitelige? Eller om det er forskjell på hvilke type Audi de sitter i? Har hørt A6 er mer utsatt enn A5 eller A4, men finner ikke så mye om det på nett. Gidder rett og slett ikke kassehavari, så mulig jeg må gå for manuell bare da. Har for 15-20 år siden både hatt motorhavari på 2.6 og 2.5 tdi, så kvota er brukt opp på sånt kjenner jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 21, 2022 A6 C7 kom vel desverre ikke med manuell og 3.0 TDI med quattro, men A5 kom med denne setupen. 8-trinns tiptronic er jo en mulighet om lommeboka er med på notene. Ble levert i alle biturbo-konfigurasjoner til C7. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 23, 2022 Vi har en med NY grikasse til salgs på jobb. Kan selges rimeligere om du skifter dekk og gjør noe småtteri selv :) https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=243473081 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2022 Ja, har sett på A5👍ikke dum, men ser også på A4 i Tyskland. Men det blir ikke bi-turbo og A6 denne gangen. Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement På 23.1.2022 den 16.03, Adrian Paulen skrev: Vi har en med NY grikasse til salgs på jobb. Kan selges rimeligere om du skifter dekk og gjør noe småtteri selv :) https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=243473081 Ikke dum denne, hva var problemet med kassa på denne da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2022 Litt feilinformasjon her. Det var vist ikke hele kassen som var ny, men clutchpakke og mecatronic til den nette sum av 95 000kr 🤯 Solgte bilen i går dessverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 25, 2022 (endret) Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement På 25.1.2022 den 8.40, Adrian Paulen skrev: clutchpakke og mecatronic til den nette sum av 95 000kr 🤯 DERFOR blir det manuell eller i verste fall Tip fremover også.. :p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 26, 2022 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement På 22.1.2022 den 0.29, Julian Aksnes skrev: A6 C7 kom vel desverre ikke med manuell og 3.0 TDI med quattro, men A5 kom med denne setupen. 8-trinns tiptronic er jo en mulighet om lommeboka er med på notene. Ble levert i alle biturbo-konfigurasjoner til C7. Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement På 25.1.2022 den 8.44, Bjørn Eirik Ødegård skrev: DERFOR blir det manuell eller i verste fall Tip fremover også.. :p Huff! Nettopp!! 95K... dropper nok mest sannsynlig s-tronic. Ser etter 3.0 manuell i utlandet heller. Hadde en 2013 177 hk tdiq på hånda, manuell med masse utstyr. Tenkte det var en god erstatning til 204 3.0, men så skjønte jeg etterhvert at disse også kan sluke olje. Synd å si, men Audi etter 1997 har bare lagd en god motor, 3.0 tdi. Vet den har sine ting, men hadde en 2006 A4 med denne motoren med tip i 7 år og kjørte 120k km uten feil slag. Han som kjøpte den kjørte den til 320k km også uten feilslag. Da tenker jeg det er håp. 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...