#1 Skrevet Juli 12, 2005 Litt teite spørsmål kanskje, men i hvilken bil sitter 7A motoren? Og dere snakker om ufo bremser?? Har søkt på forumet og det står mye om ufo, men ikke hva dere mener med ufo. Har selv en 91.mod S2. Har denne ufo? Hva er negativt /positivt ved dette?? Takk på forhånd..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 12, 2005 ufo bremser er de som ser ut som om du har en stålfelg utenpå bremsene. står på s4 disse. 7a motor er i audi 90 2,3 20v 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 12, 2005 Litt teite spørsmål kanskje, men i hvilken bil sitter 7A motoren? Og dere snakker om ufo bremser?? Har søkt på forumet og det står mye om ufo, men ikke hva dere mener med ufo. Har selv en 91.mod S2. Har denne ufo? Hva er negativt /positivt ved dette?? Takk på forhånd..... Vet at 7a står i coupe 20v og 90 20v typ89. Tror ikke den sitter i andre modeller. Men så vet jeg jo ikke så mye heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 12, 2005 UFO er vel vel kallenavnet på bremsebeskyttelse visse Audier har: Og 7A sitter i Audi 80 b3 så vidt jeg vet... Edit: UFO Brakes: 1991 200TQ 20V, 1990-91 V8 Audi used a unique set of front brakes on the 1991 200TQ 20V and on the 1990-91 Audi V8. These front brakes have the brake caliper mounted on the inside of the brake rotor, which allows the rotor to have a larger surface area and diameter when only using 15 inch wheels. Here is a diagram of these UFO brakes, so named as the rotors look like an Unidentified Flying Object (UFO), aka flying saucer or space ship. Kilde: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/brake.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 12, 2005 Motorkode "7A" heter motoren som er en 2,3 liters 20 Ventilers sugemotor på 170hk som sitter i Audi 90/Audi Coupè Typ89. UFO bremser kalles de litt spesielle bremse som satt på 92 + 93 modellene av S4, samt Audi 200 (Audi V8 også ? ). De er lett gjenkjennelige ved at det er et svart skjold med hull i rundt skiven som neste ser ut som en stålfelg. S2'n din har ikke UFO-bremser nei (med mindre en "luring" har bygget den voldsomt mye om:D), men 276x25 mm skiver med 2-stemplete "Girling 60" calipere. Sitter samme calipere på bilene med nevnte 7A motor, men de har et annet nav og senter pga 4/108 boltsirkel S2'n din har 5/112. Edit: det var da fælt som folk skulle skrive "samtidig" med meg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 12, 2005 Takker for raske svar. Helt genialt dette forumet...... Grunnen til at de bruker 7A eksos kam er vel på de litt "større" turboene for å raskere "spool up" Grunnen til det er vel at den kammen åpner litt tidligere? Kan man ikke sette på justerbart kamdrev på den som står i da? Jeg er helt fersk når det gjelder motor, men er morro å lære. Det er jo enormt rift om disse 7A kammene. Ikke så lette å få tak i har jeg skjønt. Sparer for harde livet nå til motorbygge i vinter!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 12, 2005 Takker for raske svar. Helt genialt dette forumet......Grunnen til at de bruker 7A eksos kam er vel på de litt "større" turboene for å raskere "spool up" Grunnen til det er vel at den kammen åpner litt tidligere? Kan man ikke sette på justerbart kamdrev på den som står i da? Jeg er helt fersk når det gjelder motor, men er morro å lære. Det er jo enormt rift om disse 7A kammene. Ikke så lette å få tak i har jeg skjønt. Sparer for harde livet nå til motorbygge i vinter!! hører all denne praten om 7a kammer og av hemmelig kilde for ikke å plage noen har han i sin 200 turbo 7a kammer og det er langt i fra optimalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 12, 2005 Ville ikke tro at de kammene var optimale nei! Kanskje bedre enn de som står i bilen originalt, men spesial lagede til motoren må da være mye bedre. Blir vel kanskje litt "populært" hvis noen har det i en bil som de har fått til å gå bra?? Hvem vet... Uansett så blir det jo opp til hver og en å finne ut hva som passer til akkurat sin egen motor. Er litt vanskelig for oss amatører som ikke har greie på så mye da, men all ære til alle dere som kommer med masse fine svar. Dere er en ressurs til oss "vanlige" he he kanskje jeg også en dag kan gi råd?? Takk alle sammen!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 12, 2005 hører all denne praten om 7a kammer og av hemmelig kilde for ikke å plage noen har han i sin 200 turbo 7a kammer og det er langt i fra optimalt Ikke optimalt for hva? Akkurat den motoren eller generelt alle turbo 5'ere? Har ikke egen erfaring med 7A kammer (ennå ) , men gjetter litt : Standard moter: ingen vits i 7A-kammene "Lett trimmet" dvs ~350-400hk 7A eksoskam kan være nyttig. Mer trimmet: 500+ begge 7A kammene 7A innsugskam vil nok flytte effektregisteret oppover, men en turbo som støtter 5-600 hk lader uansett ikke tidlig En ting å tenke på: Har du en godt modifisert/portet topp trenger du ikke så "mye kam" for å få gassene ut og inn. Port(og overhal) toppen først og så tenk på kammer hvis det ikke rekker. "Just my 2 cents" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 13, 2005 Denne karen tar i mot alle råd som gode råd og svelger dem rått. Høres fornuftig ut det du sier, men hva er det med disse kammene som er så bra? Har de lengre åpningstider? Er som sagt blank på dette omerådet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 13, 2005 Denne karen tar i mot alle råd som gode råd og svelger dem rått. Høres fornuftig ut det du sier, men hva er det med disse kammene som er så bra? Har de lengre åpningstider? Er som sagt blank på dette omerådet 7A kammene har både lengre åpningstid og høyere løft. Mer løft er som oftest bare fint, mens lengre åpningstider som regel endrer motorkarakteristikken til å få mer toppeffekt og mindre bunndrag. Det viktige er at alle komponentene i motoren passer sammen. "Race"-kam på standard motor gir som oftest mindre effekt enn orginalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...