#1 Skrevet Juli 12, 2005 Har fått en ulyd i rattstammen min, oftest som en gummi mot metall-lyd når jeg tar bilen for første gang om morgenen. Forsvinner (enda..) når jeg får dreid litt på rattet, men hører det godt når jeg snur i gårdsplassen og ratter mye. Faren til en kollega fikk også dette på sin A4, og det endte til slutt med ny rattstamme, men kan da ikke være så vanskelig å finne hvor ulyden kommer fra og få smurt den med dertil egnet smøremiddel. Noen som har vært borte i det? Om det er noe spes sted jeg skal søke først etter lyden... det artige er jo at den forsvinner etter litt ratting..! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 13, 2005 Jeg hadde bankelyd fra rattstammen (skiftet). Nå har jeg knakelyd når jeg svinger. Skal på verkstedet å enten få smurt opp eller skiftet en eller annen slags kule i forstillingen. Bankelyden var kun om vinteren (kjettingspor ol. ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 13, 2005 Hadde også en skrike\knirkelyd når jeg rattet. Leverte inn på Normotor der de fant ut at det var et ledd i rattstammen som trengte litt smurning. Etter dette har lyden blitt helt borte, men de sa at det antageligvis måtte byttes om noen år..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...