Varme bremser etter bytte.

Anbefalte innlegg

Har skiftet klosser og skiver forran på bilen, en '98 Caddy 1,6 (rengjorde og smørte opp "glideskinnene" i caliperne også). Tok en liten testtur på noen kilometer etter byttet, med noen rolige nedbremsinger og noen litt hardere slik at de nye klossene skulle sette seg skikkelig i caliperne. På denne turen ble bremsene utrolig varme. Regner med at det er relativt normalt at det blir varmt, men jeg synes dette var i overkant varmt. Hvordan vet jeg at de nye klossene er justert inn i forhold til skiva? Jeg er litt redd for å ødelegge de nye skivene med å kjøre for mye før klossene/skivene/caliperne er tilpasset.

 

Jeg jekket opp bilen etter turen, og hjulet snurrer ca 1 runde når jeg ga det litt fart. Bakhjulet snurrer en 4-5 runder med samme kraft.

 

Håper noen kan berolige meg med at dette er helt normalt, evt fortelle meg hva jeg kan gjøre for å sikre meg at jeg ikke skader skivene.

 

Mvh

Bjørn Nørve

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste litt på Brembo sine hjemmesider om innkjøring av bremser. Stod noe om hvis en hardkjørte bremsene kunne de bli veldig varme på de anleggsflatene klossen hadde mot skiven inntil klossene var slitt til skiven.

 

Men, dette betyr jo egentlig at ved vanlig kjøring blir de også varme, men overskrider nok da ikke "grensene" for "for varm".

 

Men for å lese litt om slitasje, se hvordan en skal se slitasje, sprekker osv vil jeg anbefale http://www.brembo.com/ENG/Market/GarageServices/12032004UI.htm, her står det mye som er greitt å vite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.