#1 Skrevet Juni 15, 2022 AUDI S3 8P KANSKJE SKANDINAVIAS RÅESTE! (BEST SPEC) Bilen er oppgradert for 600 000 KR i mitt eie. FINN-kode251931864 selges. . TheTurboEngineers TTE 480 Turbo og water methanol injection. Det er en fantastisk kjøre maskin som bringer mye kjøreglede. Bilen selges for 399 999 kr Jeg er åpen for bud, skam bud besvares ikke. Jeg kommer til å skrive inn budene i annonsen når det kommer seriøse bud, så alle kan se hva det høyeste budet er. Kun seriøse hendvendelser. Jeg har skrevet ned det jeg kommer på av oppgraderinger så dere forstår at dette er en særdeles spesiell S3 8P. Bilen er satt opp for banekjøring, men fungerer utmerket som en vanlig gatebil i trafikken. ( den er dog ikke glad i køkjøring da har den lett for å sote til pluggene en anelse).Personer uten penger og test piloter er ikke av innterrese. Da er min store kjærlighet til salgs. Selges pga overgang til utstillings bil. Jeg må ikke selge den, så selges kun vis jeg får forventet pris. Bilen er bygget med høy effekt og for å få effekten ned i bakken. Effekten er 465 HK og 556 NM.(effektten er dokumentert med dyno grafer fra effekt test). Det er lagt vekt på å oppnå best mulig veigrep så bilen har helt andre hjulvinkler en originalt, den er overhodet ikke understyrt som den er originalt, den er ganske så nøytral. Du får en mye større kjøreglede med denne bilen en for eksempel Audi RS3 8P og den nyere Audi S3 8V, da denne bilen knuser de begge på alle mulig måter. Bilen holder følge med vesentlig dyrere og nyere sportsbiler, spesielt i svingene. Bilen er god for Vålerbanen på ca 1.03 min og det sier vel sitt? Bilen er i gjennomført særdeles bra stand. Den er fantastisk blank og bra i lakken og karosseriet. Absolutt alt fungerer og fungerer som det skal. Interiøret er helt og pent, det bærer preg av godt velikehold. Jeg er en bilentusiast som har gitt bilen mye kjærlighet og sørget for at den alltid har vært i topp stand.Bilen har vært vinterlagret i oppvarmet lokal om vinteren og alltid stått i garage med trekk over seg, bilen har vært særdeles hyppig på service, så det lengste den har gått mellom oljeskift er 185 mil. Jeg har eid bilen i 4 år å kjørt den litt over 9000 KM i solskinnsvær. Bilen har akkurat vært på inspeksjon service osv i mai/juni påkostet ca 27 000 KR. Ny motorolje/filter Motul 300V Competition Ester syntetisk 5W40 Racing olje (Motor har kun gått på den spesifike motorolje siden motor bygg). Ny bremsevæske Motul RBF 660 Racing Ny Powerflex bakre wishbone foring. Repp sett bærearm, 4-hjulls kontroll. Fikset AC lekasje, sveiset trykkrør, ny AC kompressor, kilribbereim og ny AC gass. Bilen kommer rett fra årlig velikehold av den keramiske lakkforsglingen, (Dropp-off). Rens, pleie og vedlikehold av skinninteriøret har akkurat blitt utført for optimal holdbarhet. Alle opgraderinger på bilen som tuning,understell,bremser, driverk og motordeler har gått under 5000 KM. Så det meste er som nytt,(kan ikke se på bremseklossene foran at de er brukt).Regreim og vannpumpe ble byttet på 140 960 KM. Tuningen er gjort av OCT Skandina, Alt som er gjort med bilen er dokumentert med kvitteringer osv. Motor har gått 5729 KM siden den ble total renovert og bygget av Protrim. Motoren og toppen ble fullstendig demontert og renovert. Motor ble borret og honet til første overdim og den behold original komp 9.6:1. Det er frest nye ventilseter og toppen og blokka ble planslipt. Det ble montert nye deler i hele motor og topp. Se vedlagte liste med komponenter som ble brukt til renovering/oppgradering. LISTE OVER INNVENDIGE KOMPONENTER MOTOR/TOPP # ZRP Smidde stempler komp 9.6:1 # ZRP Smidde råder med ARP bolter # Mahle racing rådelager # Komplett pakningsett alle pakninger byttet, (stål-topppakning) # INA Løftere/vippearmer # Ferrea (Italia) Titanium ventilfjær kit # Ferrea superlegering ventilsett # Ferrea Ventilstyringer # ARP boltsett hele motor ikke bare topp men hele motoren har ARP bolter. # Det er det jeg kommer på , sikkert glømt et og annet. MOTOR DELER Her er ingenting overlat til tifeldighetene, du finner ingen S3 8P som til de graders er detaljert oppgradert. # TTE 480 Turbo TheTurboEngineers, hybrid turbo av høyeste kvalitet # WMI Water Methanol injection stage 2, Som vann/Methanol blanding brukes -20 graders spylevæske ,det fungerer utmerket, WMI pumpen er koblet til spylervæsketanken. Det er plassert en liten dyse i røret før gasshuset som spyler spylevæske inn i røret i 2 steg, avhengig av ladetrykket .Dette blir en slags damp (tåke) som gjør at temperaturen innvendig i motor blir drastisk senket. Det hadde vært umulig å kjøre med 2.1 bar ladetrykk på turbo uten dette fantastiske systemet. WMI alene økte effekten i motoren med 30-35 HK. # CTS Turbo Intercooler # Oljekjøler 13 raders med intregrert termostat (80 grader), med høytrykks flettede nylons slanger med stål ender # Autotech HPFP Oppgradert høytryks bensin pumpe av beste kvalitet # RFD Runner flap delete, intaksmanifoldens klaffer er fjernet og hullene er plugget med billet aluminium plugger. For minst mulig restriksjon og høyest mulig effekt. # LPFP APR er den best løsningen på lavtryks bensin pumpe oppgradering.APR systemet har en 255 inline drivstoffpumpe som sitter mellom HPFP og fabrikkens LPFP. Den medfølgende APR auxiliary ECU en (egen hjerne) sitter på fabrikkens CAN-bus og mottar kritisk drivstoffinformasjon fra fabrikk ECU for å kunne kontrollere pumpen med en ekstrem nøyaktighet. # Fluidampr reimskive har en nøyaktig bearbeidet treghetsring innvendig sammen med en spesiell sikikonvæske, som kan absorbere vibrasjoner i alle frekvenser. Reduserer vibrasjoner på motorens rotterende deler. # Forge Motorsport ekstern resirk stempeltype dumpventil. # REVO luftintak kit (Skumfilter)(coated)med varme avskjerming.Det er det luftintaket som kan strømme mest luft til S3 av alle som finnes på markedet. # IE (INTERGRETED ENGINERING) Oil catch can kit, med flettede rustfri stål/Nylonslanger med AN10 tilkoblinger. En fangstboks fungerer godt for å fange opp alle oljedampene som er utelatt fra ventildekslet. Dette fjerner ikke bare ojetåken som finnes overalt,men vil i stor grad bidra til å redusere karbonoppbygging på inntaksventilene,et vanlig problem på FSI motorer. # Billet aluminium ventildeksel (høyglanspolert).Maskinert internt fra en solid blokk av aluminium av flykvalitet for et attraktivt design i ett stykke med en matchende oljepåfyllingslokk.AN10 tikoblinger. # Evap Crossover Tube Relocation Kit.IE billet ventildekselet har ikke denne vakuumledningen som går gjennom midten og krever IE Evap Crossover Tube Relocation Kit. Dette settet inneholder alt som trengs for å kjøre EVAP-linjen på nytt og gjemme det bort for et snikende utseende. # CTS Turbo varmeskjold i rustfritt til turbo. # Audi RS3 8V Flow matchet dyser med ferdig modifisert ledningsnett. # Ekte røde Audi R8 Bosch coiler. # Rødt deksel for ledningsnettet til coilene som står i stil til de røde coilene. # NGK IRIDIUM BKR8EIX Tennplugger. # FPRV 175 Bar oppgradert bensintrykk retur ventil. Et must oppgradering da oem ventil vil lekke ved høyere trykk.Den beste på markedet. # Ladeluft/trykkrør kit. 2.25" pulverlakkert aluminium Gassrør med ferdig påsveiset bung med gjenger for WMI dyse, 2.5" Turbo pulverlakkert aluminium utløpsrør er designet for å erstatte det smale (pannekakerøret) CNC-maskinert turbo-uttaksadapter uten resonator, 4 lags silikonslange til turbo rør, 4 lags silikonslanger til oppgradering av intercooler slanger.4 lags silkonslange til gasspjeld. Alle trykkslanger til turbo/intercooler osv er oppgradert til 4 lags silikonslanger. # Oppgrader oljefilterhus laget av aluminium med kjøleriffer for bedre kjøling av motorolje. Med digitalt oljetemp display. Displayet skjerm er kun 56,4 x 27 x 11 mm med Måleområde 0-120 C, blinkende advarsel ved 120 grader. # 3" Downpipe (de-cat) test rør og 3" avgassystem med kun en stor lyddemper bakerst. Downpipe/ avgassystem er selvsagt i rustfritt stål. Custom Downpipes test rør er lett demonterbart/monterbart da det er sveiset inn V-bånd klemmer av høyeste kvalitet i hver ende i rustfritt. Det følger med et erstatning rør til test røret med E-merket katalysator. # REVO Motorfeste laget av 6061 T6 aluminium billet og 304 rustfritt, foringen er polyurethane laget av Powerflex. # Pro Comp Oljetrykksmåler. # Opplegg for ladetrykksmåler, i bilens innvendig luft gitter om ønkelig. GIRKASSE DRIVVERK # REVO Girkasse feste laget av 6061 T6 aluminium billet og 304 rustfritt, foringer er polyurethane laget av Powerflex. # REVO Pendulum feste laget av 6061 T6 aluminium billet og 304 rustfritt, foringer er polyurethane laget av Powerflex. # Sachs clutch kit 800 NM Sachs 7.5 kilos stålsvinghjul, Sachs PCS ufjæret sinterplate, ny slavesylinder med lager. # Dieselgeek short shifter. Sigma short shifters reduserer kast med 30 % i begge retninger,konstruksijonen sørger for at det blir veldig nøyaktig gir skift med Sigma skifteren som er av høyeste kvalitet. # Ny oppgradert programerbar HALDEX hjerne med fjernkontroll. Fjernkontrollen har 3 moduser Eco stock og Race . Når du stiller in haldex hjernen ved å trykke på Race på fjernkontrollen så vil automatisk 50 prosent av kraften bli sendt til bakhulene uavhengig om fremhjulene spinner eller ikke står den i Race ja så leveres 50 prosent av kreftene på bakhjulene. Skal du på langtur å ønsker å spare bensin så setter man fjernkontrollen i eco mode å bilen trekker kun på fremhjulene. # Quaife diffrensial med nye SKF lager og montert med APR boltkit. Quaife diff er av de fleste regnet som verdens beste, den største forskjellen samenlignet med en lamell diff er at denne konstruksjonen bruker tannhjul i stenden for lameller som gir et mykere inngrep. # Det er satt opp Launch controll på bilen, vis du står stille med bilen i første gir å trykker ned gasspedalen mer en 50 prosent vil turtallet bli stående på 4200 RPM da den har fult turbotrykk da. Så man lanserer bilen med et allerede oppbygget turbotrykk noe som vil gi meget bra aksrelerasjon fra 0-100 KM/T. Jeg har personlig aldri brukt Launch kontrollen da det sliter unødvendig på gir å drivverket. # Turtall grensen er hevet, den er originalt på 6700 RPM og synker automatisk 250 RPM når du treffer den. Turtallsgrensen er hevet til ca 7200-7500 RPM husker ikke nøyaktig, å når man treffer turtallsgrensen så synnker den ikke automatisk 250 RPM, det er motorsport REV Cutter så den er igang igjen rett etter man har truffet RPM grensen. UNDERSTELL OG BREMSER Du finner ingen S3 8P som til de graders er detaljert oppgradert. # KW V2 Clubsport coilovers med camber justerbare top monteringer og linære fjærer 16 stegs hardhet justering, det er skåret ut større sirkler i deksel over støtdemper tårnene foran slik at det faktisk er mulig å justere camber fra motorromet. Det er ikke noen vanlige KW V2 Clubsport coilovers, coilovers er spesial bestillt fra frimaet GEPFEFERT.COM som bygger om KW coiloversslik at man kan senke bilen mye mer med TUV godkjenning. De som sitter på bilen kan senke hele 95 mm. # Whiteline komplett stabilisatorstag kit. 24 mm 3 punkts justerbare stabstag foran og 24 mm 2 punkts justerbare stabstag bak. Kittet ble levert med ferdige fester med polyurethane foringer og alt nødvendig festemateriell og høykvalitets justerbare lenkarmer. # Ultra Racing Fjærbenstag tårn til tårn motorrom. # Spesial bestillte Forge motorsport bremsekit. Foran er det 6 stemplede kalipere og 356 mm x 32 mm ventilerte og slissede skiver. måten skivene er skrudd sammen på tillater at temperaturen kan stige fra lav til veldig høy uten at det oppstår kast i skiven. Det er flettede bremseslanger og gule EBC keramiske bremseklosser. Krever minimum 18' hjul. Bak 4 stemplede kalipere og 330 mm x 28 mm ventilerte og slissede skiver, samme varme vennlig system som på frem bremsene, flettede bremseslanger og gule EBC keramiske bremseklosser. Bremsene er kjørt inn riktig slik at klossene er satt skikkelig til skivene som det kalles. Det bukes kun den beste bremsevæske Motul Racing 660. # OZ Racing Ultraleggera 8x18 ET50 felger. Omlakkert til Gull farge da det ikke gikk å bestille de i gull farge. Det er gjort av Felgteknikk Norge med pulverlakk. Felgene er dønn runde uten en eneste ripe. Det følger med 2 sett med dekk, på felgene sitter det nå montert Good Year Eagle F1 Supersport 235/40-18 dekkene har mye møster igjen,.(Tradewre 240).Jeg vet ikke hvor mye mønster disse har som nye men de har uansett under 8mm. De har nå ca 6.-7 mm møster igjen. Serdeles bra veigrep. Det følger med et sett med semislicks Michelin Pilot Sport Cup 2. 225/40-18 som er ubetydelig slitt, Disse dekkene kommer med kun 5.7mm mønster når de er nye,de har nå ca 5 mm mønster igjen (Tradeware 180) fantastisk veigrep. # Hardrace bakre justerbare camber armer med forsterkede gummmi foringer. # Hardrace bakre justerbare Toe stag med forsterkede gummi foringer. # CTS Turbo front under ramme billet aluminium utforinger ( hylser) og nye bolter som gjør at slarken fra den store fabrikk toleransen til boltene i under rammen foran blir eliminert, med ARP bolter. Bak er det samme systemet med CTS turbo bakre ramme billet aluminium utforinger (hylser)med nye bolter. # Super pro høy kvalitets camber justerbare kuleled med nye bolter. # Powerflex Fremre wishbone foring. Polyuretan foringer med CNC-maskinert rustfritt stålhylse som gjør det mulig å justere camber +- 0.5 grader. # Powerflex bakre wishbone foring med anti lift. En kombinasjon av polyuretanforing og CNC-maskinert brakett som gir anti-løft og 1 trinseforskyvning. KAROSSERI/DIV # Det meste av karosseriet er opplakert av Poleringskongen pga steinsprut et par parkeringsbulker og noen riper. Etter lakering er hele bilens klarlakk blitt nøye våtslipt for å få frem en ekstrem glans og for å få frem mer dybde i klarlakken (gjort hos Poleringskongen) # Drop-off Keramisk lakkforsegling,(gjort hos Poleringskongen). Det er over 2 år igjen på garantien på lakkforseglingen. Drop-off er den eneste lakkforseglingen som faktisk er testet, testen viste en uforandret glans etter 150 vask. Noe som jo er ganske fantastisk. # SRS-TEC 3 CM Bredere framskjermene i høykvalitets glassfiber, skjermene leveres med TUV godkjenning. Bakre skjermbuer er valset ut av valsemesteren, (for å få plass til bredere dekk) # Neon lys på undersiden av dørene så det lyser S3 i blått på bakken når man åpner opp dørene, synes best når det er mørkt ute. # Pioneer AVH-X490DAB - 6,2" multimediaspiller med touchscreen og Bluetooth,Spotyfi og Grafisk equalizer. Tilgjengelig for styringskontrolll, GPS mottakere, Fjernkontroll og Støtte for ryggekamera. I tillegg støtter denne bilmultimediaspilleren to Bluetooth-enheter som kan kobles til samtidig, slik at du kan streame favorittlåtene dine eller ringe handsfree over en trådløs forbindelse. # Rear Viper delte. Bakre vindusvisker er fjernet og det er satt inn en spesiall tilpasset propp i hullet fra vindusviskeren som går helt gjevnt med det sorte feltet nederst på ruten.ruten. Dette er gjort for å få en cleanere look. Vidusviskeren er naturligvis kodet ut med VCDS. Prisen er satt til 399 999 kr men kom gjerne med bud. Skam bud kan dere spare meg for. Som dere skjønner fra listen med oppgraderinger så er dette langt fra noe vanlig Audi S3 8P, den er særdeles spesiell. 2 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 20, 2022 Ny pris 359 999 lr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 26, 2022 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement På 20.6.2022 den 7.00, Rune Digerud skrev: Ny pris 359 999 lr Ny pris. Selges til høystbydende over 299 999 kr. Bilen selges ikke får under 300 000 kr da beholder jeg den selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2022 Hei Rune, Uansett referanse til FINN, så tipper jeg å investere i å faktisk linke til annonsen (her) og å slenge inn noen bilder hjelper veldig mye for å fange oppmerksomheten - selv på et merkesforum. Lykke til med salget! :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...