#1 Skrevet September 8, 2022 Hei, har en 2017 mk7.5 golf gte. Når bilen kjøres i Hybrid eller GTE modus og man girer selv så kommer bremselysene på av seg selv når man slipper gasspedalen. Så om man kjører med kassen i manuell så ser det ut som at du bremser hele tiden når du ikke gir gass. Blir et lite irritasjonsmoment når man er ute å kjører «aktivt», og bilen bak tror du skal til å stoppe annethvert sekund. Den gjør det samme i «B» når man slipper gassen men der gir det mening, siden bilen sakker ned relativt fort. I manuell modus så er ikke den nedbremsingen noe særlig større enn når man girer ned i hva som helst annen bil. Noen som har noe tips eller kunnskap om dette, at det kan gjøres noe med, eller om jeg bare må finne meg i det å se ut som jeg aldri har kjørt bil før😂 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 8, 2022 Min mk7 GTE var ikke slik. Sikker på at det ikke er en feil i systemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 9, 2022 Du fikk ikke det selv når du kjørte i D og giret ned et hakk f.eks i nedoverbakker eller bare for å få opp turtall? (Uten å være på gasspedalen altså). Er ingen feilmeldinger som eg vet om iallefal. Har ikke fått sjans til å få sjekket med vcds eller OBDeleven enna. merka at på høye turtall så gjør den det ikke men lar jeg den synke ned på rundt ca3500rpm så kommer bremselysene på. Virka for meg som at det er et sånt «sikkerhetssystem» for ser at golf MK8 har det samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 9, 2022 Bremselyset kom på av seg selv i bratte nedoverbakker når jeg gikk av gassen og den regenererte mer enn normalt. Men aldri når jeg bare gikk av gassen, uansett modus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...