#1 Skrevet Juli 13, 2005 har fått problemer med displayen til klima annlegget, tallene lyser svakt og deler av dem forvinner. er det bare og kjøpe nytt eller kan det fikses? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 13, 2005 har fått problemer med displayen til klima annlegget, tallene lyser svakt og deler av dem forvinner. er det bare og kjøpe nytt eller kan det fikses? Tror kanskje det kan fikses.. Enten er det lodding som er dårlig på kortet der flatkabelen går inn, eller så kan det være de "putene" som er mellom displayet og printkortet.. Om det er dem skal det gå an å trykke på displayet og se om tallene blir svakere/sterkere om du skjønner hva jeg mener... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 14, 2005 Tror kanskje det kan fikses.. Enten er det lodding som er dårlig på kortet der flatkabelen går inn, eller så kan det være de "putene" som er mellom displayet og printkortet.. Om det er dem skal det gå an å trykke på displayet og se om tallene blir svakere/sterkere om du skjønner hva jeg mener... Har en kontaktfeil på min klima også, displayet ramler helt ut, men kommer tilbake av og til, eller når du trykker på kantene.. Har hørt flere prate om disse putene, men ingen av de tre Audi-verkstedene jeg prata med skjønte hva jeg prata om.. "Kjøp ny enhet til 8500" var det eneste rådet de hadde.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 14, 2005 Har en kontaktfeil på min klima også, displayet ramler helt ut, men kommer tilbake av og til, eller når du trykker på kantene.. Har hørt flere prate om disse putene, men ingen av de tre Audi-verkstedene jeg prata med skjønte hva jeg prata om.. "Kjøp ny enhet til 8500" var det eneste rådet de hadde.. Har du litt teknisk innsikt tar du ut enheten og skrur ut de 3 skruene bak.. Da kan du ta fra hverandre styreenheten.. Da ser du fort hvor de putene er.. Tar du det forsiktig fra hverandre, renser de med sprit og q-tips eller noe og setter det i sammen igjen... Hvis de ikke ligger godt nok intill kortet så kan du sikkert bare stramme det litt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 14, 2005 Har du litt teknisk innsikt tar du ut enheten og skrur ut de 3 skruene bak.. Da kan du ta fra hverandre styreenheten.. Da ser du fort hvor de putene er.. Tar du det forsiktig fra hverandre, renser de med sprit og q-tips eller noe og setter det i sammen igjen... Hvis de ikke ligger godt nok intill kortet så kan du sikkert bare stramme det litt.... Mens vi er inne på det, hvordan tar man ut den plata i midtkonsollen? Den som ligger rundt knapper, spiller og klimaenhet? En kompis prøvde i sin bil, med det resultatet at alle de øvre klipsene knakk, og plata fremdeles satt fast.. I følge en frøken på ett lokalt Audi-verksted, var det ikke mulig å ta ut denne uten å lage 'skruhjern-sår' i den.. Sånt måtte man bare regne med : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 14, 2005 Man må ta ut cd spilleren og bak den er det 2 skruer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 14, 2005 Har du litt teknisk innsikt tar du ut enheten og skrur ut de 3 skruene bak.. Da kan du ta fra hverandre styreenheten.. Da ser du fort hvor de putene er.. er det de to gråe til knappene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 15, 2005 Har du litt teknisk innsikt tar du ut enheten og skrur ut de 3 skruene bak.. Da kan du ta fra hverandre styreenheten.. Da ser du fort hvor de putene er.. er det de to gråe til knappene? Hmmm.. Husker ikke helt åssen farge det var på dem, men tror det var noe grønn eller noe.. Sitter på hver side mellom displayet og printkortet.. Du må ta en spisstang og vri noe låsetapper en kvart runde sånn at du kan skille den metallkappa som ligger rundt bak displayet fra displayet.. Da kommer vel putene fram.. Et par mnd siden jeg gjorde det på mitt så husker ikke så veldig mye av det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 15, 2005 De putene er grå. Som Håkon sa må du vri de metalldingsene for å få av hovedkortet og komme til. Rens med litt elektronikkrens.Når du setter det sammen igjen er det viktig at du får alt til å sitte tight. Eventuelle plastikkfester som er knekt bør repareres. Legger ved et bilde av lcd og de grå putene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 15, 2005 Mulig jeg er blind, men ser ikke non puter.. Hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 15, 2005 Mulig jeg er blind, men ser ikke non puter.. Hehe Den plata er displayet og de som går opp på hver side er de putene det er snakk om... Bilde er ganske stort i forhold til størrelsen på displayet da... I de putene er det ledere som skal komme i kontakt med printkortet.. Som han sier er det viktig å få det tight sånn at det ikke blir dårlig kontakt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 15, 2005 Den plata er displayet og de som går opp på hver side er de putene det er snakk om... Bilde er ganske stort i forhold til størrelsen på displayet da... I de putene er det ledere som skal komme i kontakt med printkortet.. Som han sier er det viktig å få det tight sånn at det ikke blir dårlig kontakt.. Ah... Sånn ja. Men da er det ganske sannsynlig at det er noe sånt da, siden det kommer tilbake når jeg bare trykker på sidene.. Eller det hender det kommer av seg selv.. Dette må prøves! Får man forresten ut orginalspilleren uten sånn spesialverktøy? Eller må jeg opp tidlig i morra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 15, 2005 Mulig jeg er blind, men ser ikke non puter.. Hehe Utrolig glad for at jeg ikke har Photoshop installert, Paint er utrolig bra. Men uansett..pil på "putene". Må ikke forveksles med sengeputer etc. Puter er kun i mangel av et bedre ord. De kobler lcd panelet til kretskortet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 15, 2005 Får man forresten ut orginalspilleren uten sånn spesialverktøy? Eller må jeg opp tidlig i morra? Det funker faktisk med to stk strips i riktig størrelse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 15, 2005 Det funker faktisk med to stk strips i riktig størrelse. Bare å lirke de inn, ca sånn midt på? En på hver side? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 15, 2005 Bare å lirke de inn, ca sånn midt på? En på hver side? Du må ta stripsen inn i de små flate hullene og så få dratt spilleren ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 15, 2005 Sorry for at jeg kapra tråden din litt her Per-Arne! Uansett, nå er jobben gjort, og det funka som gull! Hele jobben tok totalt kanskje 20 minutter. Knakk en pinsett i to for å få ut spilleren Lyset forsvant derimot i knappbelysningen under arbeidet, og brukte minst like lang tid på å finne en bensinstasjonen som hadde riktig styrke på pærene.. Ble lite lang i maska, når jeg kom hjem og de nye pærene ikke funket. Lys ble det derimot når jeg slo PÅ instrumentbelysningen.. Både i de gamle og nye pærene Jaja.. Så måtte jeg legge ut 30,- for lyspærer, heller det enn 8500,- for ny klimaenhet. Takk for gode råd Håkon og Bent Ole, det er dette som gjør klubben så genial! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 15, 2005 har prøvd og rensa det, men det ble ikke helt bra..... nå er det bare feil på annethvær tall f.eks 20,22,24 osv.. ska prøv mere imorra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...