#1 Skrevet Juli 13, 2005 Visste ikke helt hvor jeg skulle plasere denne tråden så moderator får bare flytte den dit den hører hjemme! Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar å få deler fra Tyskland? Har ventet på deler som ble sendt for en uke siden og synes de burde være her nå. Er kanskje litt utålmodig, men bare lurer. Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 13, 2005 Ok, det var godt å høre. Regnet med at det var tollen, men alikevel. Har bestillt RS2 lykter, fanger og lykter til fanger så venter utålmodig...hehe skal nok bli et glis her i gården også når dette kommer, selv om ikke bilen skal på veien i år! Er på utkikk etter RS2 grill også. Det billigste jeg finner er 310$ + frakt. Noen som vet om noen billigere?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 13, 2005 Visste ikke helt hvor jeg skulle plasere denne tråden så moderator får bare flytte den dit den hører hjemme! Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar å få deler fra Tyskland? Har ventet på deler som ble sendt for en uke siden og synes de burde være her nå. Er kanskje litt utålmodig, men bare lurer. Robert Hei,har kjøpt masse fra Tyskland.Det tat alt fra 2-5 uker ettersom hvor stor pakken er hva slags forsendelse som blir brukt osv.Har bestilt coilover til en slektning av meg,det er nå snart 5-uker siden jeg betalte,og de sendte pakken 4 dager etter jeg hadde betalt.Sånn er det når vi ikke er EU-medlemmer,toll og avgifts systemet gjør at det er alt for mye papir som skal forflyttes.Smør deg med litt tålmodighet,kommer før eller siden. Hva kjøpte du?Hilsen Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 13, 2005 tar fort to uker ifra tyskland ja:( raskere å få deler ifra usa faktisk sier jo litt om det tyske postverket det hehe... (venter fortsatt på en turbo fra tyskland jeg betalte 25.04.fikk tollpapirene i dag.men er ikke vanlig å vente så lenge altså...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 13, 2005 Kjøper en del på ebay om dagen. Har ikke vært mye borti dette heller, men virker som et ryddig system. Noen av dere som har erfaringer med dette? Jeg har kjøpt originale RS2 hovedlys samt originale RS2 lykter til fangeren. Fangeren er ikke en original, men hørte fra en annen at passformen på den var bra så det gjenstår å se når den kommer. Hra også kjøpt competition racing kabler fra Magnecor i england, og de hadde en utrolig bra service. De hadde ikke delene på lager, så det var minst tre ukers leveringstid. To dager etter at jeg hadde fått det svaret så fikk jeg mail om at de hadde lagd opp to sett spesielt til meg (vet ikke om det er sant da). Før de trakk beløpet så ringte de og bekreftet alt sammen samt om jeg godkjente måten de ville sende på. Helt knall service som man ikke finner mange andre plasser. Anbefales sterkt!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 13, 2005 Håper det er OK at jeg henger meg på tråden din Robert Har kjøpt meg komplett interiør (seter) på Ebay, selger bor i sørtyskland og er lite villig til å ordne med forsendelse. Stod riktignok i ann. at det måtte hentes. Selger virka litt "fiendtlig" på mail, hadde dårlig erfaring m "utlendinger". Alternativene er da å hente sjøl eller ordne frakt. Noen her med erfaringer/tips til måter å få frakta dette på? Har ikke veldig dårlig tid men vil ikke betale ei formue -Geir- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 13, 2005 send en mail til dhl i tyskland.de kan sikkert hjelpe deg http://www.dhl.de/dhl?tpl=html3&check=yes&lang=de_EN&xmlFile=4037 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 13, 2005 Her kan alle som vil hive seg på tråden... Er litt usikker ang transport av slike "småting" fra tyslkand, men hadde vel kanskje sjekket opp med de store transport selskapene som tollpost, gods&bil osv. for å høre om de kan plukke opp noe på veien. Evt bli enig med selger om at han kan levere det et sted i nærheten de kan plukke det opp. Driver selv med import av karosserideler fra Belgia og det hender de tar med småting på veien opp. Bare et lite tips. Er ikke så dyrt heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 13, 2005 Jeg har handla en del fra Tyskland og har fått selger til å sende det til Hamburg hvor det finnes firmaer som sender masse til Norge. Ta kontakt med en av disse firmaene så tar de det med når de har plass i containeren. Jeg betalte ca 300 for 4 felger med dekk. Tyskere er generellt uvillige til å kommunisere på annet enn morsmålet og sende ting utenlands. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 13, 2005 Har ringt 3-4 befraktere her i Norge og fått antyda pris på 2-2,5K og da kommer vel moms på både frakt og vareverdi i tilegg...? Hadde ikke forestillt meg at det skulle bli så dyrt når jeg la inn bud. Har tenkt litt på om det kanskje kan være en mulighet å kontakte en sjåfør direkte og tilby litt RILUM. Kanskje en ide som Ståle sier, kontakte DHL i Tyskland? -Geir- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 13, 2005 Synes nå det var litt vel stive priser. Ring med DHL i morgen, hvis de er for dyre frister du en sjåfør med RILUM....hehe det har ofte en positiv effekt det ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 13, 2005 Grunnen til at det er dyrt, og tar lang tid: I mitt tilfelle har UPS rota veldig, her er et utdrag av loggen: 31 Mai, innlevert Grossraschen, Tyskland. 3 Juni, kommet til oslo, men blir feilsortert. 6 Juni, forsøkt levert. Her i Ålesund? Neppe. 16 Juni, de finner ut at adressen er ukomplett. I Oslo igjen.. 17 Juni, tilbake i tyskland (Koeln). For å finne ut av adressen? 24 Juni, tilbake i Oslo 27 Juni, i Bromma i Sverige. ?? Denne dagen ringte de meg og spurte om hvor den skulle leveres. 28 Juni, levert her i Ålesund. Edit: Åja, de knuste innholdet også. Og måtte betale 510 euro i forsikringsoppgjør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...