Anbefalte innlegg

her om dagen sprekk jeg et intercooler rør som jeg i dag teipet sammen bare sånn til jeg får tak i nytt rør. når røret sprakk mistet jeg jo såklart all effekt av ladderen og da gikk den rævva dårlig!.

men etter jeg fixet røret og satte det på plass igjen funket den like dårlig. :confused:

jeg har hatt av alle rør og slanger som går i fra kompen til motorn og blåst i di for å sjekke etter lekarsje men alle rør og slanger er tette etter min lille reperasjon.

kan noen si meg hva i huleste er det som feiler bilen min nå da????....

: klø :

kompressoren virker go, den summer og går fint, å på tomgang er den også fin. men med engang jeg skal ut og kjøre er det som å kjøre uten kompressor, altså går såvidt framover...

 

HJELP!!!...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ladetrykket ?

 

Kan godt hende g-laderen trenger en overhaling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blåser uttor faen ut av rørene når jeg tar di av så jeg tviler egentlig at det er noe feil me den, men tanken var å kobble på en turbotrykks måler bare for å sjekke liksom ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av staget mellom returspjeldet og gass-spjeldet, la bilen gå på tomgang, steng returspjeldet 2-3sek så hører du fort om du har noen lekkasje. Tipper det lekker i boksen som sitter på utblåset til laderen også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta av gasspjeldet og stenge det?.. hmm.. ja oki det skal vell sikkert la seg gjøre vil jeg tro.

ja den boksen som sitter rett etter kompen har jeg ikke sjekket ennå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har plukket av gasspjeldet, det er to som går inn og en som går ut (ned) armen som åpnet spjeldet som går ned var av. kan det ha noe med saken å gjøre eller?..

har ikke såå mye peiling jeg såe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av staget mellom returspjeldet og gass-spjeldet, la bilen gå på tomgang, steng returspjeldet 2-3sek så hører du fort om du har noen lekkasje. Tipper det lekker i boksen som sitter på utblåset til laderen også

 

 

Du skulle ikke ta av hele gasspjeldet.

 

Ta av staget som går ned til returspjeldet ( det under ).

 

Steng så spjeldet noen sec ( da vil det bygge seg opp litt ladeetrykk ) og du vil høre om det lekker noen steder.

 

Kjøp enventuelt leak finder / bruk såpevann ...

 

 

Edit : slik jeg har forstått det blåser laderen like fint om apex stripsa er dårlige - men den greier ikke lage noe serlig overtrykk ( ladetrykk )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har plukket av gasspjeldet, det er to som går inn og en som går ut (ned) armen som åpnet spjeldet som går ned var av. kan det ha noe med saken å gjøre eller?..

har ikke såå mye peiling jeg såe..

 

Ja det har noe med saken å gjøre ;) Når den er av så er det ingenting som hindrer lufta i forsvinne ut i "returslangen" din og tilbake til laderen når du gir gass. Mao du har bare presset luft rundt i ring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er antageligvis det som va feilen. plokka av hele spjeldhuset fann ut at apex stripsa som dere kaller den var av, altså en sånn kobbling med arm var av, fikk festet den provisorisk. spjeldet var jo åpent hele tiden så trykket gikk tilbake til kompen altså ikkno inn i innsuget..

 

men etter litt "gimping" ble den gulle god! : rock :

 

noen som har peiling på om det går ann å få kjøpt den der "armen" med fester løst eller??..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Apex er tettnings listene inne i g-lader...

 

Har ikke noe med armen på gasspjeldet å gjøre ..

 

Bra du fant ut av problemet ditt ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er antageligvis det som va feilen. plokka av hele spjeldhuset fann ut at apex stripsa som dere kaller den var av, altså en sånn kobbling med arm var av, fikk festet den provisorisk. spjeldet var jo åpent hele tiden så trykket gikk tilbake til kompen altså ikkno inn i innsuget..

 

men etter litt "gimping" ble den gulle god! : rock :

 

noen som har peiling på om det går ann å få kjøpt den der "armen" med fester løst eller??..

 

Om det er selve staget med "kulehode" i hver ende du trenger har jeg helt sikkert ett sånn liggende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jah den armen der det skal være sånn kuler, det ene går til gasspjeldet og den andre til returspjeldet tror jeg. det jeg hadde var så gåent at kulen rammlet ut hele tiden, sveiste på en skive på den ene kula bare sånn at den skulle holde en liten stund.

har du den er jeg veldig intrisert ja! : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.