#1 Skrevet Mai 20, 2024 (endret) Hei. Har akkurat fått senket min T-Roc RLine som orginalt har sportsunderstell fra fabrikk. Har satt på H&R senkefjører (28696-1) sammen med de orginale sportsunderstell støtdemperne. Fikk montert på senkesettet 16 mai, så ikkje kjørt veldig langt etter montering, men lurer litt på hvor mange km det er normalt å måtte kjøre før senkesettet «setter seg» der det skal være, mtp høyden ??? Skal ifølge H&R (webside) senke 35/35mm, men etter å ha målt før og etter montering med tommerstokk så har bilen endret høyde (mellom øvre dekkant/kontaktflate mot asfalt, og nedre hjulbuelist kant… foran: 8,5cm->6,5cm… bak: 9,5cm-7,5cm, altså 2cm ned med en gang. Håpte på den skulle sige 1 til 2cm til jeg 😁🤔 foran og bak ??? Noen som har et godt svar på det ? Legger ved bilder som viser etter senk montert… 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 20, 2024 (endret) Riktig måte å måle er fra senter felg til topp hjulbue, den avstand vil være mest konsis. H&R er et stivt senkesett så det vil nok ikke sette seg mer enn 0.5cm fra min tidligere erfaring. Når det kommer til 35/35 senk, så er det som oftest oppgitt utifra originalt understell, altså ikke originalt sportsunderstell, så kan jo fort være at ditt bare senker 25/25 da. 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2024 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement På 20.5.2024 den 23.06, Thomas Toget Pedersen skrev: Riktig måte og måle er fra senter felg til topp hjulbue, den avstand vil være mest konsis. H&R er et stivt senkesett så det vil nok ikke sette seg mer en 0.5cm utifra tidligere erfaring. Utifra 35/35 senk, så er det som oftest oppgitt utifra originalt understell, altså ikke originalt sportsunderstell, så kan jo fort være at ditt bare senker 25/25 da. Enig med deg på alle punkter 🤓 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...