H&R senkesett på T-Roc 4motion «innkjørings-tid»

Anbefalte innlegg

Hei. 
Har akkurat fått senket min T-Roc RLine som orginalt har sportsunderstell fra fabrikk.

Har satt på H&R senkefjører (28696-1) sammen med de orginale sportsunderstell støtdemperne. 

Fikk montert på senkesettet 16 mai, så ikkje kjørt veldig langt etter montering, men lurer litt på hvor mange km det er normalt å måtte kjøre før senkesettet «setter seg» der det skal være, mtp høyden ??? Skal ifølge H&R (webside) senke 35/35mm, men etter å ha målt før og etter montering med tommerstokk så har bilen endret høyde (mellom øvre dekkant/kontaktflate mot asfalt, og nedre hjulbuelist kant… foran: 8,5cm->6,5cm… bak: 9,5cm-7,5cm, altså 2cm ned med en gang. Håpte på den skulle sige 1 til 2cm til jeg 😁🤔 foran og bak ??? Noen som har et godt svar på det ?

Legger ved bilder som viser etter senk montert…

IMG_7027.jpeg

IMG_7025.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig måte å måle er fra senter felg til topp hjulbue, den avstand vil være mest konsis.

H&R er et stivt senkesett så det vil nok ikke sette seg mer enn 0.5cm fra min tidligere erfaring.

Når det kommer til 35/35 senk, så er det som oftest oppgitt utifra originalt understell, altså ikke originalt sportsunderstell, så kan jo fort være at ditt bare senker 25/25 da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

Riktig måte og måle er fra senter felg til topp hjulbue, den avstand vil være mest konsis.

H&R er et stivt senkesett så det vil nok ikke sette seg mer en 0.5cm utifra tidligere erfaring.

Utifra 35/35 senk, så er det som oftest oppgitt utifra originalt understell, altså ikke originalt sportsunderstell, så kan jo fort være at ditt bare senker 25/25 da.

Enig med deg på alle punkter 🤓

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.