Anbefalte innlegg

Hei , kjøpte meg en VW Golf 1,4 , 75 hk....for første gang. Grei bil , men har fått "hikke" , dvs den fusker veldig ved jevn gass , særlig under 2000 omdr på alle gear. Ikke så ille ved pådrag og heller ikke i høyere hastighet 80-100 km/t , da merkes kun litt pulsering. Fylte 95 okt de første km ,så 98 okt nå den siste tiden men ingen forskjell , Har byttet pluggledninger og nye plugger , ingen forskjell. Får heller ikke noen feilmeldinger ved å plugge inn på diagnosekontakt. Litt amatørforslag har jeg fått , gassspjeld , lambdasonde , veivakselsensor ,falsk luft , men har noen her inne noen gode forslag til løsning utenom ett verkstedbesøk mottas de med takk , bil er ellers ok, gått 140 t.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det er Golf 4, siden du skriver 75hk.

Uten noen feilkoder vil jeg tro at gasspjeld, o2-sensor, veivhusventilasjon etc er OK. Skader dog aldri å rengjøre gasspjeld. Mange bekker små osv.


Siden den drar godt over 2000, tenker jeg svak gnist. Ved høyere omdreininger gir coil sterkere gnist = svakere symptomer. 


Sjekk jording, spesielt den under batterikassen er ofte dårlig. Dårlig jord gir dårlig gnist. 
 

De tidlige 1.4 16v-motorene har 1 coil, ikke utenkelig at den er svekket eller skadet. Kan demontere og sjekke baksiden for sprekker som jeg tror oppstår pga gjentatte temperatursvingninger.

 

Skift gjerne bensinfilter også, det er ganske sikkert aldri skiftet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips så langt , skal sjekk ut det med jordiing, coil og bensinfilter , har og heller ingen tro på amatørtipsene , ville som du sier fått ut noe på feildiagnose. Bil har vært inne ifølge papirer for fusking ett par ganger for noen år siden  , ble heller ikke de gangene fått ut noen feil ved diagnose ,  eneste jeg kan finne ut er gjort er at gassspjeld er rengjort og at det er byttet to pluggledninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.