Anbefalte innlegg

Har litt dødgang på ratt på en audi q5 2014 modell som har elektromotor til servoen, noen som vet hva som han gjøres, eventuelt hva det koster for å bytte tannstag?

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle tannstenger jeg har vært borti har hatt en preload-skrue som justerer hvor mye pinjongen klemmer mot tannstanga. Enten en 10mm bolt, eller en stor justerbar 'propp'. Husk at du må sjekke om det er samme 'slakk' i ytterendene, så du ikke tar opp slakken ett sted, og så sitter plutselig tannstanga fast et annet sted! 

Gjør små justeringer til det er lik 'slakk' over hele området. (lettest med begge hjulene 'nesten i lufta', test uten at servoen hjelper til.)

Grei generell beskrivelse her: (Ta med en klype salt..)

 

Et annet problem er visst at de blir stive, kan jo være relatert? Kan leddet være gåent alt?

 

 

Kjapp edit:

På Q5 med elektrisk hjelp er det så vidt jeg kan se en umbrako med låsemutter. Usikker på hvordan prosedyren er for disse, men har du kontroll på alle andre ledd i forstillingen, bør det være mulig å justere litt på den.

image.png.3781c371ff403e39700b477ec80c9156.png

 

 

Edit 2: Denne bør vel flyttes til Teknisk/mekanisk/elektrisk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for god info, og tips:)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjenstår jo å se om noe hjelper, da! :p

Oppdater gjerne om du finner ut av noe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, skal oppdatere tråden så snart problemet er løst, har ikke hatt tid til å teste ut løsningsforslagene enda :)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.