Audi S4 b8 regkjede og strammer

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har handlet en Audi S4 B8 med CAKA motor.

Skal skifte øvre venstre kjedestrammer og lurer på om 06E 109 217 AM (2013+) går overens med 06E 109 217 AJ (09-2012)? Er denne som passer fra 2013 bare en oppgradert versjon av den som er originalt på min bil? O.o

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dessverre ikke svar på spørmålet ditt, men bare lurer på om du tenker å ta ut motoren for å bytte dette? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har dessverre ikke svar på spørmålet ditt, men bare lurer på om du tenker å ta ut motoren for å bytte dette? 

Ja er igrunn det jeg hadde planer om. Hadde tanker å ta en grundigere sjekk på motor da bilen er gått 252k snart🙂

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Ja er igrunn det jeg hadde planer om. Hadde tanker å ta en grundigere sjekk på motor da bilen er gått 252k snart🙂

Skjønner, paserte nylig 200k her og må vell se på det selv en gang i fremtiden. Bare mener jeg har lest at du kan få gjort noe uten å få tatt ut motoren, men sikkert lurt med en grundigere sjekk. 

 

Litt off-topic: men har du sjekket intercoolerene? Ser flere high-milage biler som de begynner å lekke på. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Skjønner, paserte nylig 200k her og må vell se på det selv en gang i fremtiden. Bare mener jeg har lest at du kan få gjort noe uten å få tatt ut motoren, men sikkert lurt med en grundigere sjekk. 

 

Litt off-topic: men har du sjekket intercoolerene? Ser flere high-milage biler som de begynner å lekke på. 

Ja de øvre strammerne kan skiftes med å fjerne "false firewall" men usikker om jeg skal åpne hele motor. Skal få tatt komptest og sylinderlekkasjetest for å se om det er noe som bør tas🙂 Ikke sjekket Intercoolerene men blir tatt ilag med carbon rensing av innsug samt en overhaling av "blåsern"😄

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.