#1 Skrevet August 9 Hei Har handlet en Audi S4 B8 med CAKA motor. Skal skifte øvre venstre kjedestrammer og lurer på om 06E 109 217 AM (2013+) går overens med 06E 109 217 AJ (09-2012)? Er denne som passer fra 2013 bare en oppgradert versjon av den som er originalt på min bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 12 Har dessverre ikke svar på spørmålet ditt, men bare lurer på om du tenker å ta ut motoren for å bytte dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 13 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement På 12.8.2024 den 14.53, Victor Bruun skrev: Har dessverre ikke svar på spørmålet ditt, men bare lurer på om du tenker å ta ut motoren for å bytte dette? Ja er igrunn det jeg hadde planer om. Hadde tanker å ta en grundigere sjekk på motor da bilen er gått 252k snart🙂 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 13 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement På 13.8.2024 den 11.50, Sondre Johansen skrev: Ja er igrunn det jeg hadde planer om. Hadde tanker å ta en grundigere sjekk på motor da bilen er gått 252k snart🙂 Skjønner, paserte nylig 200k her og må vell se på det selv en gang i fremtiden. Bare mener jeg har lest at du kan få gjort noe uten å få tatt ut motoren, men sikkert lurt med en grundigere sjekk. Litt off-topic: men har du sjekket intercoolerene? Ser flere high-milage biler som de begynner å lekke på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 14 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement På 13.8.2024 den 13.59, Victor Bruun skrev: Skjønner, paserte nylig 200k her og må vell se på det selv en gang i fremtiden. Bare mener jeg har lest at du kan få gjort noe uten å få tatt ut motoren, men sikkert lurt med en grundigere sjekk. Litt off-topic: men har du sjekket intercoolerene? Ser flere high-milage biler som de begynner å lekke på. Ja de øvre strammerne kan skiftes med å fjerne "false firewall" men usikker om jeg skal åpne hele motor. Skal få tatt komptest og sylinderlekkasjetest for å se om det er noe som bør tas🙂 Ikke sjekket Intercoolerene men blir tatt ilag med carbon rensing av innsug samt en overhaling av "blåsern"😄 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...