Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på 10x17 bak på corradoen, men vil ikke bestille før jeg vet om de går på... jeg har målt at jeg har ca 17cm fra annleggsflate og inn til fjerbein, og en 10" felg med et20 bygger i teorien 14,7cm inn, og det går... RIKTIG ELLER??

 

jeg har en 9x16 borbet a felg liggende.. et15, så kan jeg sette på den, å måle på den...

med et20 så bygger 10" ca 10,7cm ut

med et15 så bygger 9" ca 9,9cm ut

10" vil bygge ca 8mm lengre ut enn 9"ern min...

 

Gi meg gjerne noen innspill på dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg sleit med ET15 på corrado med gewinde pga at dekket tok i fjærbeinet så med 10x17 bør den ikke bygge mer inn enn en 9x16 med ET15

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For at 10" skal bygge likt innover som 9" må du har innpress på 2... og det vil jo mao si at utover vil det bygge 25 mm mer enn med 9x16 ET15 ;)

 

For å forsikre deg om at 10x17 ET20 går innover kan du prøve 9x16 ET33 eller 7,5x16 ET52 (!!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg sleit med ET15 på corrado med gewinde pga at dekket tok i fjærbeinet så med 10x17 bør den ikke bygge mer inn enn en 9x16 med ET15

 

Jeg har ikke gewinde.... å har målt at det skal være ca 2cm å gå på...

spm er bare hvor mye jeg må bredde...

 

10" et20 bygger 18mm mere inn enn 9" et15 (teoretisk, kommer litt an på utforming av felg, men jeg får et innblikk...) skal ut i værste å prøve i morra...

tar bilder...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å forsikre deg om at 10x17 ET20 går innover kan du prøve 9x16 ET33

 

Dvs at når jeg setter på min 9x16 et 15, så er minimum klaring 18mm mot fjærbein... RIKTIG!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dvs at når jeg setter på min 9x16 et 15, så er minimum klaring 18mm mot fjærbein... RIKTIG!?

 

Jepps, høres veldig korrekt ut det :) Poenget er bare at det er bedre å prøve i praksis enn å måle seg frem... men klart du får en god pekepinne! Design på felg skal ha minimalt å si med tanke på hva en får plass til i bredden, men derimot utforming på dekk spiller MYE rolle med tanke på subbing. Falken er kjent for å være enkle dekk å få plass til da de er smalere enn de fleste andre i tilsvarnede dim.

 

Hva dekkdim er det foresten du har tenkt å ha på? 225/35 blir nok slitsomt å få på felgen men kanskje det beste med tanke på det å få plass på bilen... 255/35 passer kanskje bedre på 10" felg men da begynner det å bli trangt om plassen vil jeg tro :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkdim er fortsatt litt usikkert... å få på 225 hadde vært greit for meg da økonimisk sett... er en som legger om dekk her i risør, som er med på det meste... har vært med på å legge på 205 på 9", men det var ikke lett... hehe...

 

Må nesten se det litt an når eventuelt felgen er på, for å se hvor mye jeg må bredde/valse...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepps, høres veldig korrekt ut det :) Poenget er bare at det er bedre å prøve i praksis enn å måle seg frem... men klart du får en god pekepinne! Design på felg skal ha minimalt å si med tanke på hva en får plass til i bredden, men derimot utforming på dekk spiller MYE rolle med tanke på subbing. Falken er kjent for å være enkle dekk å få plass til da de er smalere enn de fleste andre i tilsvarnede dim.

 

Hva dekkdim er det foresten du har tenkt å ha på? 225/35 blir nok slitsomt å få på felgen men kanskje det beste med tanke på det å få plass på bilen... 255/35 passer kanskje bedre på 10" felg men da begynner det å bli trangt om plassen vil jeg tro :)

SP9000 eller TOyo proxes er også greie å få plass til....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.