#1 Skrevet Oktober 30, 2024 Hei Først av alt, dette forumet var kjempenyttig en gang i tiden, men når jeg nå ser på antall innlegg og svar så begynner jeg å lure på om den lengre har livets rett. Jeg forsøker meg allikevel med et spørsmål Jeg har en 2003 A4 Cab, med 2.4 v6 bensin. 157'km Jeg synes at den stadig ryker mer og mer hvitt fra eksos, men den forbruker ikke noe spesielt eller ingenting med kjølevæske. Jeg har ikke etterfylt denne sesongen. Nå er det ikke dette bilen som har flest mil på en sesong, men jeg ville tro at en lekk toppakning ville ført til et større forbruk. Jeg har ikke fått trykktestet kjølesystemet, men kompresjon er innenfor spesfikiasjon og når jeg inspiserer tennpluggene så ser de normale og lik ut. Når det er litt kjølig og varme trengs i bilen, så synes jeg at friskluften virker i overkant fuktig. Men jeg kan ikke se noen åpenbare lekkasjer. Noen ideer på hva jeg bør se etter videre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 31, 2024 Hvis det ikke forsvinner noe væske og pluggene ser like og ok ut allr sammen, ville jeg tippe at det ikke var noe problem. Ryker den hele tiden også når den er god og varm eller mest på korte turer? Fuktig friskluft, tenker du da på at det er fukt i lufta som komme via varmeapparat eller at det er generelt fuktig i bilen? Hvis det skyldes varmeapparat vil du se det på vinduene, legger seg en film av frostvæske på de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2024 Det var bra, på en måte hadde vært greit å ta igjen innsug, ventiltetninger, men rimelig trangt med v6 i dette motorrommet😬 det blir mindre etter hvert om bilen går og blir varm ja. Det er ikke bilen som blir brukt hver dag, men står i garasje. inni bilen blir det litt dugg når den slås av, men langt fra noe belegg og slik det var en gang når varmeregisteret lak på en b3 jeg hadde en gang. Har inntrykk av økt fuktighet med økende temperatur. Men kan det være naturen av en cab som melder seg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 8, 2024 Cabben er erfaringsvis godt isolert, men det blir fort endel kondens innunder taket, har jeg merket flere ganger. Særlig om man har dratt med fuktigheten inn og turene ikke er for lange. (Dessuten er det ett eller annet med ventilasjonen så fuktigheten havner også oppunder trekket på bakluka og herper lysrampen til skiltlyset.) Om det er kjølevæskelekkasje merkes det fort på nivået, det er lite som skiller max og min der. Dessuten om det er kun en liten lekkasje i varmeregister, vil 'dampen' lage mye belegg på frontruta, det blir liksom glatt og vanskelig å få rent. Jeg tipper det kun er luft som varmes, for om du ikke mister kjølevæske er det per def. ikke lekkasje.. 😋 Husk at AC skrur seg av ved 3 grader, så under det blir det kun våt luft utenfra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 25, 2024 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement På 8.11.2024 den 14.51, Bjørn Eirik Ødegård skrev: Cabben er erfaringsvis godt isolert, men det blir fort endel kondens innunder taket, har jeg merket flere ganger. Særlig om man har dratt med fuktigheten inn og turene ikke er for lange. (Dessuten er det ett eller annet med ventilasjonen så fuktigheten havner også oppunder trekket på bakluka og herper lysrampen til skiltlyset.) Om det er kjølevæskelekkasje merkes det fort på nivået, det er lite som skiller max og min der. Dessuten om det er kun en liten lekkasje i varmeregister, vil 'dampen' lage mye belegg på frontruta, det blir liksom glatt og vanskelig å få rent. Jeg tipper det kun er luft som varmes, for om du ikke mister kjølevæske er det per def. ikke lekkasje.. 😋 Husk at AC skrur seg av ved 3 grader, så under det blir det kun våt luft utenfra. Takk for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...