Anbefalte innlegg

Vw t5 2008 BNZ Dårlig bunndrag på lavere turtall. Har byttet/overhalt topp, alt nytt der. Gassrespons på lave turtall er elendig. Var veldig hissig før. Ja den er tunet og mener egr ble satt til ikke slå inn under 3000 noe som tilsier aldri i bruk. Finner ikke ut hva feil kan være. Prøvde å kjøpe N75 ny magnetventil, men endret ingen ting. Turbo er byttet for ikke så lenge siden, var topp etter det så tror ikke feil ligger der. Noen som har opplevd samme? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Vw t5 2008 BNZ Dårlig bunndrag på lavere turtall. Har byttet/overhalt topp, alt nytt der. Gassrespons på lave turtall er elendig. Var veldig hissig før. Ja den er tunet og mener egr ble satt til ikke slå inn under 3000 noe som tilsier aldri i bruk. Finner ikke ut hva feil kan være. Prøvde å kjøpe N75 ny magnetventil, men endret ingen ting. Turbo er byttet for ikke så lenge siden, var topp etter det så tror ikke feil ligger der. Noen som har opplevd samme? 

 

Har du scannet for feilkoder? Hva av feilkoder er der evt? 

 

Om du ikkje har feilkode må du begynne og eleminere ting ved logging, som turbo duty cycle, sjekke at VNT faktisk beveger seg. 

En ting eg har sett flere ganger på TDI biler med Vakuum styrt EGR og Turbo er at disse er feilkoblet, vakuum lekasje, dårlig vakuum pumpe (Denne merkes på om bremsepedalen er hard) osv. Så kan være lurt og sjå over heile vacuum systeme etter et diagram.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Skal ha diagnose hos en kamerat i morgen. Har bestilt ny turbo vakumregulator ventil eller hva det heter. Bilde ligger ved. Denne rauter som en ku og jeg har hørt og kjent på den så denne bytter jeg uansett . Har også byttet N75 ventil. Hjalp ikke nevneverdig. Har sett over vakuum slanger, men ikke testet de med trykk, men ser bra ut. Mistenker kanskje at EGR elektronikken i egr ventil kan være gåen da jeg har vasket denne med bremserens fra Biltema. Kan også være DPF som begynner å bli tett. Er jo gammel bil 2008 mod. Aldri bytta DPF eller noe på eksos siden ny og den har gått 342Tusen nå. Har byttet turbo og nyoverhalt topp med alt av ny innmat, ventiler med mer. Samt timet denne opp igjen så tror ikke det ligger der, men man vet aldri😮💨. Får se hva feilkode sier i morgen får håpe det er en bagatell 🤞

Har ikke byttet 076 906 051A enda.

IMG20241109204435.jpg

IMG20241109180123.jpg

IMG20241109174838.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venter fortsatt på magnetventil, men hadde diagnose i dag. Lå feil på luftmassemåler, men det kan også være fordi jeg har tatt av denne kontakten når jeg skulle bytte filter og ha ut luftfilter boks for andre delebytter. Fjernet alle feilkoder. Wastegate stangen med spjeld satt fast, fikk løsnet den og smurt opp, sjekket at det var vakum der. Men ble ingen endring av det. Kjørte på nntur og fikk tilbake motorlampa. Blir spennende å se hva feilkode er nå. Om det er luftmassemåler igjen, så tror jeg kanskje det kan være synderen. Får håpe det, eller sitter jeg nok igjen med å måtte bytte turbo til slutt, selv om denne "bare" har gått ca. 140k men da er det ikke så mye annet igjen. Vi får nemlig ikke noe turbotrykk fra tomgang opp til ca. 2000 omdreininger, etter det får vi bra trykk, så kan faktisk være turbo som ikke klarer å bygge opp trykk på lavt turtall. 🤞 For at det er luftmasse... Eller turbotrykk ventilen. Gjenstår å se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Har du scannet for feilkoder? Hva av feilkoder er der evt? 

 

Om du ikkje har feilkode må du begynne og eleminere ting ved logging, som turbo duty cycle, sjekke at VNT faktisk beveger seg. 

En ting eg har sett flere ganger på TDI biler med Vakuum styrt EGR og Turbo er at disse er feilkoblet, vakuum lekasje, dårlig vakuum pumpe (Denne merkes på om bremsepedalen er hard) osv. Så kan være lurt og sjå over heile vacuum systeme etter et diagram.

Ja takk for svar, men det er ikke vakuum styrt egr på denne mener jeg. Mulig jeg tar feil på noe, men den skal være elektronisk på 2008 mod BNZ. Vet 2005 mod og andre kan ha vakuum styrt. Men skal sjekke over om slanger er på rett plass. Tror det da jeg har hatt bilen siden nesten ny, men har jo blitt "mekket" en del, ny turbo, clutch, div. Deler, toppen med mer, så mye har vært av og på igjen gjennom tiden. Byttet siste ventilen jeg fikk i posten, ble ingen endring, så står nå igjen med luftmassemåler, ny egr, eller turbo desverre. Vi får se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.