#1 Skrevet November 29, 2024 (endret) Hei Lyste opp i dashbordet på ABS og ESP på b6 cab. Leser av feilkodene 00290 ABS wheel sensor, venstre bakre 01826 sensor for steering angel. Når verdier leses så har jeg hastighet på alle sensorene på hjula, og ingen som avviker. Rattvinkelverdien endrer seg ikke, men ser verdi på hastighet på utslag av rattet. Feilen dukket opp etter sandblåsing av kanaler. Noen som har tips for å se etter? Tenker at sensor på hjul har vært mest eksponert, men kan det varsles feil og allikevel gi rett verdi fra nevnte sensor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 29, 2024 (endret) Av erfaring med min B8, etter et hjullager havari kverna ABS sensoren så gir det mye følgefeil. Så vil anbefale deg å starte med å bytte ABS sensor :) Jeg fikk ikke feil på steering angle, men rattlåsen som man ikke skulle tro hører til hverandre. Ny sensor fjerna jule belysninga i speedometeret og alle feilkodene. Søkte opp feilkoden hos Ross-Tech, http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00290 Står litt tips og triks til hva du kan sjekke der og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 8, 2024 Stusset veldig på denne feilen da jeg kunne lese hastighet på alle fire hjulene. Fikk omsider Elsa i gang igjen, og fant pin for alle 4 sensorene. Sensor med varslet feil hadde langt mindre motstand enn de andre og er nok gåen. Og så en stor takk til ingeniørene som fant ut at pluggen for tilkobling av sensor skal ligge bak bakre sidedeksel. Ut med baksetene og -rygg, bryte av sidedeksel før herligheten åpenbarer seg. Tenk om dette kunne vært satt på litt lengre nede...🤬 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...