Trenger hjelp med nytt spedometer

Anbefalte innlegg

jeg vurderer å kjøpe meg nytt spidometer til passat 99 mod 1,9TDI og lurere derfor om spidometeret fra en 2000 mod passat diesel går ann å sette inn????

noen som har gjodt dette???

det står at km.standen på det nye er på 36,660 men ligger ikke dette i bilen så når jeg kobler inn pluggene mine så kommer min km.stand opp??????

her er linken:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=53931&item=7986371537&rd=1#ebayphotohosting

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen her som veit noe om dette??????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Km-standen ligger vel lagret i selve speedometer-enheten.

Møller er visstnok lite villig til å justere sånt.

Det sa de iaffal til meg :D:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et firma som heter Norsk speedometer Service AS i Oslo som muligens gjør dette. Jeg har sendt dem en mail så får vi ses om det blir instrument bytte på meg......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Km-standen ligger vel lagret i selve speedometer-enheten.

Møller er visstnok lite villig til å justere sånt.

Det sa de iaffal til meg :D:P

Ser ikke helt problemet jeg, såfremst eieren vil ha rett km, altså den som er lagret i det orginale instrumentet... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet jeg, såfremst eieren vil ha rett km, altså den som er lagret i det orginale instrumentet... : klø :

jeg er enig med deg at dette er en ting de burde kunne gjør. Jeg har IKKE under noen som helts intreresse om å jukse med km.standen på bilen min, og dermed skal jeg finne noen som kan gjøre dette med en garanti på at det er gjordt riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er enig med deg at dette er en ting de burde kunne gjør. Jeg har IKKE under noen som helts intreresse om å jukse med km.standen på bilen min, og dermed skal jeg finne noen som kan gjøre dette med en garanti på at det er gjordt riktig.

Ikke sant, oppfordrer nesten til juks ved å nekte å påta seg slike oppdrag : dum : Dokumenter også med bilder hvis du har muligheten til det.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et firma som heter Norsk speedometer Service AS i Oslo som muligens gjør dette. Jeg har sendt dem en mail så får vi ses om det blir instrument bytte på meg......

Norsk speedometer service gjør denne jobben de, men de skrur kun km standen fram på absolutt alle instrumenter og hvis du skal ha skrudd det tilbake gjør de selvfølgelig ikke det. Men hvis du har orginal startsperre vil ikke bilen starte med det nye instrumentet, da må du inn med bilen på Møller så de får kodet om hjernen på bilen din så bilen starter med det nye instrumentet. Er en ganske enkel jobb når de har de apparatene de trenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får jeg spørre hvorfor du skal bytte? Hva er forskjellen på disse?

grunnen til at jeg vil bytte er blant annet at jeg synes instrumentene på 3BG er penere enn på 3B. samtidig så får jeg gjordt noe ikke alle andre har gjordt. hehe ;)

Norsk speedometer service gjør denne jobben de, men de skrur kun km standen fram på absolutt alle instrumenter og hvis du skal ha skrudd det tilbake gjør de selvfølgelig ikke det. Men hvis du har orginal startsperre vil ikke bilen starte med det nye instrumentet, da må du inn med bilen på Møller så de får kodet om hjernen på bilen din så bilen starter med det nye instrumentet. Er en ganske enkel jobb når de har de apparatene de trenger.

men, kan jeg ikke få kodet om hjernen via vagcom selv????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men, kan jeg ikke få kodet om hjernen via vagcom selv????

Jeg veit ikke helt hva du trenger, hør med Møller hva du trenger. Dem burde da være behjelpelig med det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg veit ikke helt hva du trenger, hør med Møller hva du trenger. Dem burde da være behjelpelig med det

skal jeg gjøre.... takk for hjelpen;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arve, du må nok en tur innom biltilsynet også hvis du bytter instrumenter. Det skal nemlig opplyses i vognkortet at speedometer er byttet. Har en kammerat som har brent seg på dette tidligre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, skal sjekke opp dette også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg svar fra norsk speedometerserv.

1 steg nærmere nytt speedometer ;)

Dette sto i mailen :

Hei Arve.

Vi har mulighet til å forandre km. stand på Pasat speedometer. Om du

ønsker dette utført, ta kontakt med oss andre uka i August.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arve, du må nok en tur innom biltilsynet også hvis du bytter instrumenter. Det skal nemlig opplyses i vognkortet at speedometer er byttet. Har en kammerat som har brent seg på dette tidligre.

Sorry Arve at jeg kaprer tråden din litt.

Stig: Må alle som bytter speedometer innom biltilsynet og hvorfor skal man gjøre det? Hvilken straff får man hvis man ikke gjør det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er for at man ikke skal "trikse" med kilometerstanden på bilen (forsikringsmessig), bytte mellom flere speedometer. Dette kan sjekkes mot serienummeret på speedometeret ditt.

Kompisen min fikk ihvertfall beskjed om at dette stillte i samme klasse som dokumentfalsk : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry Arve at jeg kaprer tråden din litt.

itteno problem det veit du. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.