2014 Golf 7 1.4 TSI ACT 140hk med DQ200 feilmelding om feil på girkasse

Anbefalte innlegg

Kom opp "Feil: Girkasse" i displayet i dag. Har en OBD Eleven, den flagga noe "P189C/006300 – Function Restriction due to Insufficient Pressure Build-Up" så jeg sletta feilkoden, men den dukka rett opp igjen når jeg skrudde tenningen av og starta bilen igjen. Foreløpig funker kassen som normalt alle gir funker og den skifter på både auto og manuelt.

Googla endel og ser det er vanlig med lekkasje på akkumulatorhus og finnes forskjellige rep-sett med en innsats og nytt hus til dem.

Er en som selger det relativt lokalt på Finn til 3000kr ser jeg. Men før jeg bytter det, er det mulig at det bare er blitt lavt oljenivå på mecatronicdelen eller noe?

På denne siden står det at det kan komme den feilen med lavt hydraulikkoljenivå: https://otomatec.com/p189c-fault-code/

Er det verdt å prøve å fylle på en desiliter der og se om feilmeldingen går bort? Og så eventuelt bytte hele olja etterpå? Bilen er kjørt 125k km og det er mulig at den olja aldri er byttet.

Det går kanskje an å sjekke nærmere med OBD Eleven også? Vet ikke om det går an å sjekke trykk og sånt der kanskje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være den har lite olje ja, men da burde det være lekkasje et sted kanskje. Et oljeskift med flushing kan jo gjøre underverker for ei girkasse med føler som kan være tette og/eller blokkerte. 

OBDeleven har mye funksjoner for live hidden, men om den kan måle mengden olje på kassa eller si om det er for lite er jeg usikker på 😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.