#1 Skrevet Juli 14, 2005 Jeg har prøvd å kontakte HellaNor flere ganger på mail, og to ganger på telefon. Det virker som jeg ikke kommer igjennom. Hadde tenkt å bestille meg tåkelykter til å sette inn i den originale fangeren på bilen min. Det er en Audi A4 1996 mod. Har sett flere som har slike små runde spredere. Jeg har snakket med en her i klubben og han hadde bestilt komplett sett hos HellaNor til sin A4. Da fikk han med festebraketter og full pakke. Tror det var noe ala Micro DE. Kan sikkert bestille på Møller, men koster sikkert flesk. Er det noen her som hjelpe meg med dette, og kanskje har greie på priser og slikt? Kanskje noen som kjenner noen som kjenner noen liksom:) Takker for all hjelp jeg kan få. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 14, 2005 Jeg har prøvd å kontakte HellaNor flere ganger på mail, og to ganger på telefon. Det virker som jeg ikke kommer igjennom. Hadde tenkt å bestille meg tåkelykter til å sette inn i den originale fangeren på bilen min. Det er en Audi A4 1996 mod. Har sett flere som har slike små runde spredere. Jeg har snakket med en her i klubben og han hadde bestilt komplett sett hos HellaNor til sin A4. Da fikk han med festebraketter og full pakke. Tror det var noe ala Micro DE. Kan sikkert bestille på Møller, men koster sikkert flesk. Er det noen her som hjelpe meg med dette, og kanskje har greie på priser og slikt? Kanskje noen som kjenner noen som kjenner noen liksom:) Takker for all hjelp jeg kan få. Hvorfor hører du ikke på Mekonomen? De selger jo alt i fra Hella,de får garantert tak i til deg og der får du jo rabatt også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2005 Så vidt jeg vet selger vel ikke Hellanor direkte til forbrukere, de driver vel bare med engros? Det er jo mange som selger Hella da, Mekonomen er nevnt, i tillegg har man BilXtra, VW-Audi-forhandlere, og mange andre bilrekvisitaer og bilforhandlere også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2005 Så vidt jeg vet selger vel ikke Hellanor direkte til forbrukere, de driver vel bare med engros? Det er jo mange som selger Hella da, Mekonomen er nevnt, i tillegg har man BilXtra, VW-Audi-forhandlere, og mange andre bilrekvisitaer og bilforhandlere også. hellanor selger til privatkunder også, men da må man dra opp til de på skytta. og du får bedre pris der en du får hos noe underlev. som selger dems varer. mener å huske jeg fikk 10 eller 15% rabatt der sist gang. DE micro kom på rundt 800 kroner for meg sist. (i den pakken følger: tåkelys, ledninger, festebrakketer, kabelsko, gummipropper) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2005 skulle bestille grøftelykter til min corrado for en stund tilbake, mekonomen og bilekstra kunne ikke levere. Måtte selv dra til hellanor og kjøpe di. fikk også rabatter der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 15, 2005 Jeg fikk faktisk svar på mail fra Hellanor i dag. Jeg skulle visst bruke bestllingsnr: 1NL 008 090-821. Dette er et sett med veil. pris 860,00 eksl. mva. De hadde ikke festebraketter til den originale fangeren min men kanskje det går med de som følger med? Går det ann å få tak i de originale grillene med hull til slike micro DE spredre? Hvor ligger forresten Skytten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 15, 2005 Jeg fikk faktisk svar på mail fra Hellanor i dag. Jeg skulle visst bruke bestllingsnr: 1NL 008 090-821. Dette er et sett med veil. pris 860,00 eksl. mva. De hadde ikke festebraketter til den originale fangeren min men kanskje det går med de som følger med? Går det ann å få tak i de originale grillene med hull til slike micro DE spredre? Hvor ligger forresten Skytten? de orginale får du kjøpt hos møller til noen hudre lapper. Hellanor ligger på Skytta, der hvor diplom is ligger.... hvor kommer du fra??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 15, 2005 Når vi snakker om det, så i en kompis sin '97 A4 ligger det ledningsnett for tåkelysbryter, knappen sitter bak blinddekselet. På min '96 sitter det ingenting bak selve dekselet, men det er montert en bluetooth-sak utenpå. Kan det tenkes at knappen til tåkelys bare er dytta lengre bak/ned pga bluetooth-montering, eller er det rett og slett ikke lagt opp noe sånt i min bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 15, 2005 Hvis det er lagt klart i bilen så er kontakten koblet sammen med kontakten på tåkebaklys bryteren med en stump ledning. Orginalt så går tåkelys foran også på når man skrur på tåkebaklys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 15, 2005 Om noen finner ut hvor man får tak i slike nye griller med hull til tåkelys (type micro DE), så vil jeg gjerne ha beskjed, har vert i kontakt med både hellanor og møller, og begge sier at di har gått ut av produksjon.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 15, 2005 Hvis det er lagt klart i bilen så er kontakten koblet sammen med kontakten på tåkebaklys bryteren med en stump ledning. Orginalt så går tåkelys foran også på når man skrur på tåkebaklys. Så vidt jeg ser, er det ikke noe kontakt der i hele tatt.. Rart det er på en '97 med mindre utstyr, og ikke på min '96 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 15, 2005 Var tåkelys ekstrautstyr i 96? Har vel bare sett 97 og 98 med de tredelte bosch lyktene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 15, 2005 Var tåkelys ekstrautstyr i 96? Har vel bare sett 97 og 98 med de tredelte bosch lyktene. Ah.. Tenkte på lys nederst i fangeren nå.. Det kom kanskje ikke før facelift det? Mener jeg har sett biler (pre-facelift) med tåkelys nede i fangeren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 15, 2005 Mulig det kom på noen modeller, men ikke levert på 1.8t for etter facelift pga luftstrømmen til org IC. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 15, 2005 Jeg kjøpte originale tåkelykter til min gamle 98 Passat hos merkeforhandler. Da slipper du unødvendige bekymringer iallefall, men du må nok til gjengjeld betale litt mer. Jeg foretrakk det fremfor mye irritasjon og problemer med montering. Kjøpte et sett bestående av festebraketter, ledningsnett, luftinntak, bryter, monteringsveiledning foruten selvsagt tåkelyktene som var noen linselys. Monterte hele pakka på ca 3-4timer og var fornøyd med resultatet. Minns å huske at settet kosta ca 2.500, men det var til gjengjeld meget bra. Passform og alt var helt som det skulle (det fulgte til og med braketter for endring av feste på tute som stod i veien for den ene festebraketten). I tillegg så det bra ut på bilen, kunne ikke se at disse var ettermonterte for å si det sånn. Mange som vil ha tåkelykter for enhver pris, men det ser ikke alltid like pent ut.... Håper du får ordna deg....du vil garantert ikke angre på monteringen. Får et litt annerledes "look" for å si det sånn... Kristian. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 15, 2005 Min 99mod med Facelift org sitter det i hvertfall grøftelys på,stemmer også at grøftelys går på samtidig med tåkelysene.Skiftet i fra 21watt til 5watt likt som det er på "vanlig" baklys i dag så jeg kan bruke tåkelys og "vanlig" sammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 15, 2005 de orginale får du kjøpt hos møller til noen hudre lapper. Hellanor ligger på Skytta, der hvor diplom is ligger.... hvor kommer du fra??? Jeg kommer ifra Nesbyen i Hallingdal. De originale som du nevner her, er det de til faceliften som kom i '99? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 15, 2005 Når vi snakker om det, så i en kompis sin '97 A4 ligger det ledningsnett for tåkelysbryter, knappen sitter bak blinddekselet. På min '96 sitter det ingenting bak selve dekselet, men det er montert en bluetooth-sak utenpå. Kan det tenkes at knappen til tåkelys bare er dytta lengre bak/ned pga bluetooth-montering, eller er det rett og slett ikke lagt opp noe sånt i min bil? Jeg også fant ut at det er ledningsnett der fra før. Tok ut den blendebryteren som satt der og da så jeg at det var lagt opp til det originalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 15, 2005 På gamlebilen min lå ledningsnettet fra blinddekselet og til sikringsboksen, tror jeg det var. Og det var egen bryter til tåkebaklys. (Har forresten to originale tåkelysbrytere liggende om det skulle være interesse) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 15, 2005 Mulig det kom på noen modeller, men ikke levert på 1.8t for etter facelift pga luftstrømmen til org IC. En jeg kjenner her på Nesbyen har en 97 mod. A4 1.8TQ. Den sitter det originale grøftelys i fangeren. Jeg kikket på den, og min og hans fanger er helt identiske. For etter det jeg har fått greie på så er ikke grillen delt opp i tre deler på faceliften. Er hel liksom. Den var delt i tre på hans A4, så jeg er rimelig sikker på at den er lik min. Hvis ikke IC på TQ er flyttet, så satt sprederen framfor IC på hans bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 15, 2005 På gamlebilen min lå ledningsnettet fra blinddekselet og til sikringsboksen, tror jeg det var. Og det var egen bryter til tåkebaklys. (Har forresten to originale tåkelysbrytere liggende om det skulle være interesse) Du har PM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 16, 2005 vet at hella har laget ferdige "rille-rammer" med hella DE i. Angret på at jeg ikke kjøpte disse etter å ha stått i garasjen i ti timer å knødd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 17, 2005 vet at hella har laget ferdige "rille-rammer" med hella DE i.Angret på at jeg ikke kjøpte disse etter å ha stått i garasjen i ti timer å knødd.. Er det lenge siden du har sett de "rammene" på Hella. Jeg fikk svar om at de ikke hadde det serru. De hadde bare lykter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 17, 2005 Jeg kom over en A4 avant i går som faktisk hadde slike tåkelys jeg er på jakt etter. Mot normalt så var den ene grillen på den ene siden borte,så jeg kunne se hvordan den var festa. Her er det to bilder av det. Ett uten grill og et med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 17, 2005 Var tåkelys ekstrautstyr i 96? Har vel bare sett 97 og 98 med de tredelte bosch lyktene. Jeg har tredelte frontlykter i min 96 a4. Altså er det nærlys, fjernlys, og tåkelys i frontlykta. Ingenting nede i støtfangeren. Og hos meg er det koblet slik en beskrev her at når man slår på bryter for tåkeBAKlys så tennes også tåkelysene foran. Edit: I tillegg er det koblet slik at tåkelysene fremme kun lyser sammen med nærlys eller parklys. Slår jeg over på fjernlys så slukkes tåkelysene fremme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...