#1 Skrevet Mai 4 Noen erfaringer her når km.stand har passert 100.000? Vurderer Passat B8 280hk og Alltrack 220hk. Leser litt om vannpumper, registerkjeder og luftlekkasjer på inntakssiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 4 Den er god som gull bare du vedlikeholder den, oljeskift hver 10.000km, bytte plugger hver 60.000km, etc. Vannpumpa er kjent for å ryke, men vet om biler som har gått 300.000km med tuning og fortsatt var originale vannpumpa. Luftlekkasjer på inntakssiden er jeg ikke kjent med, men kan tenke med at silikonslangene inn og ut fra IC kan bli litt slitne over tid da de er like tykke som en kondom 😂 Registerkjedet er heller ikke et kjent problem, bare bytt det når det skal. Det som kan være et problem er carbon build up, men det er bare å få rengjort, koster ikke skremmende mye. Gjorde det på min R om du sjekker byggetråden på den. 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 5 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement På 4.5.2025 den 19.19, Thomas Toget Pedersen skrev: Den er god som gull bare du vedlikeholder den, oljeskift hver 10.000km, bytte plugger hver 60.000km, etc. Vannpumpa er kjent for å ryke, men vet om biler som har gått 300.000km med tuning og fortsatt var originale vannpumpa. Luftlekkasjer på inntakssiden er jeg ikke kjent med, men kan tenke med at silikonslangene inn og ut fra IC kan bli litt slitne over tid da de er like tykke som en kondom 😂 Registerkjedet er heller ikke et kjent problem, bare bytt det når det skal. Det som kan være et problem er carbon build up, men det er bare å få rengjort, koster ikke skremmende mye. Gjorde det på min R om du sjekker byggetråden på den. Med luftlekkasjer menes vel PCV og tilhørende slik jeg forstår det. Men det ser jo ut til at gen. 3 er veldig driftssikkert så lenge man bytter olje ofte nok. Utfordringen ligger i å finne biler som har fått ekstra oljeskift mellom standard 2 års/30.000km-intervallene, dem er det ikke mange av.. Får prøve å finne noe med mindre enn 100.000 km på meteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 6 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement På 5.5.2025 den 18.14, Andreas Reinholdt skrev: Med luftlekkasjer menes vel PCV og tilhørende slik jeg forstår det. Men det ser jo ut til at gen. 3 er veldig driftssikkert så lenge man bytter olje ofte nok. Utfordringen ligger i å finne biler som har fått ekstra oljeskift mellom standard 2 års/30.000km-intervallene, dem er det ikke mange av.. Får prøve å finne noe med mindre enn 100.000 km på meteret. Ja PCV kan begynne å lekke men det er ikke noe som er utbredt, kommer litt ann på hvilken utgave man har på bilen sin, men skulle det skje noe så er det bare å bytte til siste reviderte utgave. At bilen har fått bytta hyppig olje fra nye er ikke så farlig, men at du velger å begynne med det selv. Gjerne god olje og type samt ta en innvendig motorvask og kanskje litt tilsetninger i den nye olja som gjør godt for motor. Å finne en bil under 100.000km er ikke så farlig så lenge den har fulgt servicintervaller, og så er det jo bare å ta en god utvidet service selv når man kjøper den eventuelt så du selv vet tilstand på alt av væsker. 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 6 1.8 TSI i f.eks Golf Alltrack er vel rimelig likt som 2-literne, unntatt volum og turbo-størrelse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 6 Ikke 100% hva som er forkjell på de motorene, men du kan lese deg gul og grønn på ea888 her:https://www.fcpeuro.com/blog/the-definitive-guide-to-mk7-gti-ea888-engine-gen-3 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...