Fått klunke-klunk lyd i forstillingen min!

Anbefalte innlegg

Har i det siste fått en klunke lyd i forstillingen min når jeg kjører over fartsdumper og hull i veien.Høres ut som om det kommer i fra begge sider men er ikke sikker. Er det linkarmer eller foringer det er snakk om? Min nabo som er mekanikker mener det er linkarmene.Alle 8stk kan vell ikke være gåene? Fikk en pris på 4670kr inkl alle nye bolter for 150% forsterkede i fra org i fra en kar i Sverige.Hvor mange KM holder uorginale armer i fra Mekonomen feks,får uorg for litt over 5200kr der. : klø : Gjelder en Audi A4 1.8T 2wd 99mod.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iiiiingen som har noen tips? : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme på min 98 modell. Først på venstre side og 1/2 år senere på høyre side. Det var foringen i nedre bakre bærearm (eller hva det heter). Var ganske vanskelig å høre hvor det kom fra.

 

Hele bærearmen ble byttet. Ikke mulig å byttet bare foringen ifølge verkstedet.

 

Kostet ca. 3.000 kroner stykket å få byttet hos et merkeverksted. Disse er det garanti på frem til 100.000 km så vidt jeg husker. Min hadde passert 120.000 da de måtte byttes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkleste er å få heisa bilen opp og undersøke hver enkelt legg om det er slitt eller ikke. Men skal du først bytte, lønner det seg å bytte alt som er under der i en slang. Bare en av armene koster ca 700 kr (må bytte hele armen på A4, og ikke bare foringen som på feks A6), men om du kjøper det settet som du får på VAG verksted (det de har, men ikke snakker om : rolleyes ), inneholder alle armer og skruer og alt du trenger (inneholder ikke linkene mellom stabstag og armene nede) så kostet dette ca 3500 kr når jeg kjøpte det for et år siden. fikk greie på at det fantest av en som jobber der, og disse delene løst koster ca 12000... : smil : så penger spart for meg. hehe

Bruke ikke så lang tid på å bytte alt heller, tok vel kanskje 4 timer eller noe.

Men om du skal bytte det, så hus forstillingskontroll etterpå : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og delenummer på settet er 8D0 498 998 kosta meg 3400.-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,skal sjekke det ut. ;) Takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, jeg sliter med noe av det samme problemet.

 

Når jeg gir på ganske mye, kommer det ett knepp. Og da står den i "den stillingen", helt til jeg bremser kraftig ned igjen. Blitt verre og verre i det siste. Og det er på venstre sida bare, trur jeg. Skal bytte venstre bruforing bak nå, så får jeg se om det hjelper..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problem selv, spesielt over fartsdumper.

Har brukt et par uker på å skifte alt av foringer til Powerflex nå, samt nye fjærbeinslager osv.

Tror det måtte vært fjærbeinslagerne som forårsaket klunkelyden min, for de gamle var fullstendig ødelagt. Tror de må ha vært feilmontert..

Ute på prøvetur i går. Ikke en lyd å høre, bilen føles som ny. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får jeg tak i powerflex foringer!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn er det å ha multiknirk/klonk! Hehe. på jobb skifter vi bærearmer på a4 og passat hele tiden! De har til og med begynt å selge bærearmer til disse på biltema!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får jeg tak i powerflex foringer!?

powerflex.no Powerzone har og... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,ok.Mulig jeg får tak i alle 8 linkarmene i fra Sverige for 5000kr inkl frakt.Disse er forsterkede og er 150% bedre enn org,bedre foringer etc. Burde jeg gå for det? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også samme problem på en BMW E46 nylig før jeg solgte..

Da hadde slark i begge bærebruene foran. Byttet disse men ble ikke kvitt dunke lyden når jeg kjørte i humper... Byttet da stabstagene fremme og ble kvitt problemet.... Hadde også små vibrasjoner i rattet da jeg filte på bremsen i nedoverbakke. De viste seg å være indre styrekule... Alt ble bra til slutt, men nåe en foring først ryker er d viktig å bytte denne straks.. Den ene dårlige foringe tar me seg de som i utgangspunktet er bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.