1990 Golf 1,8 CL "spiser startere"

Anbefalte innlegg

Som emnet på tråden sier, så spiser denne bilen startere.

Jeg er på starter nummer 4, og bilen har knapt kjørt 2-3km på de starterne, den blir flyttet litt rundt, og skulle vært reparert nok til å bli EU-godkjent og solgt, men kommer jo aldri så langt når starterne bare dør.

Det som skjer er at jeg monterer en ny starter, den fungerer som normalt. Ett sted mellom 2-10 starter, så er det som om starteren ikke vil mer. Da bare spinner den, uten å "kaste ut" kransen. Skjer på samtlige.

Det eneste jeg kan tenke meg som er annerledes fra denne til en annen, er at den har installert DEFA alarm, som jeg har koblet fra.

Utover det, er bilen og ledningsnett standard.

Noen som har opplevd lignende?

Kommer liksom aldri i mål, den kunne vært EU-godkjent, men nå er skiver ødelagt igjen, regreim ble byttet for 2 år siden. Men den er jo snart igjen å anse som gammel.

-Thelle-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke opplevd selv, men høres ut som det er høy motstand i ledningsnett eller dårlig jord.

Har du sjekket alt av jording/strøm mellom batteri og starter? Ingenting er løst eller defekt? Batteri og batteripoler?

Den kraftige røde/sorte (husker ikke farge) kabelen til solenoiden bør sjekkes godt.

Det skal også være et varmeskjold rundt solenoiden for å beskytte mot varme fra radiator, men tror ikke starter dør selv om det mangler.

Dårlig kvalitet på ny starter i kombinasjon med feil på ledningsnett/jord kan vel også være en spennende kombo 🙂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket at alle kabler sitter OK, men det kan sikkert være noe som lurer. 3 av starterne er bytte starter fra bosch, og en er plusline fra bildeler.

Har ikke kjempe tro på noen av dem, men de burde holde lengre uansett. Starter går som sagt fint, så jeg skal sjekke litt mer rundt solenoiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.