Bremseskiver og klosser RS4 B8

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har erfaring med bytte av skiver og klosser på RS4 B8? Enkelt og greit å gjøre selv? Og enda viktigere: Gode tips til hvor det er best å få tak i delene? Ønsker gjerne å spare noen kroner...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

Hei!

Noen som har erfaring med bytte av skiver og klosser på RS4 B8? Enkelt og greit å gjøre selv? Og enda viktigere: Gode tips til hvor det er best å få tak i delene? Ønsker gjerne å spare noen kroner...

Ikke erfaring med RS4, men S4. Pleide å kjøpe kvalitetsmerker fra Autodoc.co.no eller Eurodel (bare husk å kontrollsjekk at du kjøper riktig deler), Pleide å kjøpe merker som Zimmermann eller Brembo. Videre så hadde jeg Ferodo DS2500 til banekjøring, kjøpt fra Kollevold hvor vi får 20%. Anbefaler videre bremsevæske fra Motul.

Å gjøre jobben selv er helt greit, kan være greit å ha litt godt verktøy som en god momentnøkkel. Jeg hadde 6 stempla Akebono kalipere som jeg brukte dette verktøyet: https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/bremseverktoy/bremsestempelverktoy/bremsestempelverktoy-2000016990 til å presse stemplene inn. Satt den mellom klossene og skrudde dem rolig innover uten å skade klossene. Anbefaler litt keramiskpasta: https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/bilvedlikehold/smoremiddel/metallfri-pasta-629415/ på klossene så de sklir enklere. Denne past-en er laget for svært høye temperaturen og fungert fint på bane. 

Ta å se litt på youtube ang bytte før du setter i gang, kjenner du noen med litt erfaring så alltid greit å få litt hjelp de første gangene :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.