Ingen lyd bakre høyttalere Audi S2 avant

Anbefalte innlegg

Hei!

Har montert en nyere Sony spiller i min Audi S2 Avant. Det sto ikke montert noe i bilen da denne ble kjøpt for en del år siden.. Når ny spiller ble montert fikk jeg lyd i høyttalere fremme, men ingen lyd bak. Dette har vært en irritasjon over lengre tid 😬 

Har lest gjennom skjematikk på bilen, og iso plugg stemmer nå. Her har tidligere eier klippet vekk diverse ledninger, vet ikke årsak.. men har nå loddet disse og fikset iso plugg slik skjematikk viser den skal. Fortsatt ingen lyd bak.. 

Er det noen her som har hatt tilsvarende problem med høyttalere bak? 

Neste blir å demontere interiør dører og pipe ut kabler fra ISO plugg til høyttaler plugg, om ingen har gode forslag her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare løs tanke fra min side; kan det være at noen har mekket med bilstereo, og f.eks. hatt en annen forsterker baki for sub og bakhøyttalere?
Da er jo kanskje en kjapp løsning der å ha klippet vekk ledningene lengre bak i bilen fordi det er blitt erstattet med en løsning fra slik forsterker.

Ellers kan du jo evt vurdere denne lille forsterkeren som går rett på ISO-pluggen, og like greit starte på nytt med bedre høyttalerkabeler gjennom bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar 😊

Som du skriver, så har tanken slått meg med at det kan være klippet i ledningsnettet bak i bilen. Er kanskje ikke en dum ide å trekke nye kabler som du skriver, burde kanskje byttet høyttalere i bilen når først kabler skal trekkes om. 

Vil beholde originalt utseende på interiøret, noen som har forslag til høyttalere som vil passe med hull diameter og gitter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel en fordel av at det er montert oppi dashbordet foran, og dørpanelene bak vel?

Tenker det er typisk 4" komponentsett du kan få opp i dashbordet, og så 5,25" trolig komponentsett i bakdøra, så er du langt på vei.
Men får du av panelet på døra bak ser du jo fort størrelsen du trenger/kan montere. Og ja, mest mulig flatt gitter i sort er mest originalt utseendet. : ja :

Akkurat drevet å tullet litt med evt. oppgradering på en Audi 100, og da ble jeg anbefalt Gladen 4" komponentsettet av de mer rimelige grunnet lydbildet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar igjen 😊

Ja, er som du skriver 2 stk i dashbordet og 2stk montert i hver dør. Får demontere panel nå til vinteren tenker jeg, så får jeg tatt noen mål av de som er montert i bilen per dags dato. Så kan jeg bestille inn nye og få disse installert før neste sesong 😎

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.