Anbefalte innlegg

Skal demontere en DZ motor : eek : i dag og må derfor handle inn litt verktøy. Jeg lurer på om noen her vet hvilke nøkler/størelse jeg trenger til toppen og "flywheel" bl.a. Har bare en engelsk istr. bok så jeg er ikke 100% sikker hva alle de forskjellige verktøy heter på N.

Tidligere har jeg bare handlet inn masse forskjelig (dyrt) for å vere sikker : smil : . Vil prøve å ungå det nå. Jeg har vanlig fast og pipe nøkkel sett +++ men tenker på de forskjelige hex. type nøkkler jeg ser jeg må ha til å få jobben gjort. Håper spørsmålet er klart. Ble litt mye skriving :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til vanlig pipesett og unbrako-nøkkel så trenger du vel noen Torx (lite brukt på så gamle VW/Audi motorer) og 12-kant som heter XZN. Biltema har et greit sett til en grei pris. Og så bør du skaffe deg en moment-nøkkel så du ikke overstrammer noen bolter. Nok en gang, grei pris på Biltema.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Per! Har moment nøkkel. Skal sjekke Biltema :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.