Giroverføring hoppet av ???

Anbefalte innlegg

Har et lite "problem" med S4`en min......like før jeg skulle dra på ferie (kvelden før) så fikk jeg en liten bomgiring. Etter på så var den vanskelig å få ut av andregiret. Måtte ta i litt for å få den ut av gir men etter det så får jeg den bare i 3 og 4 uansett hva jeg gjør. Girspaken er veldig løs sideveis,så det kan virke som at det staget som "vrir" girvelger-akselen har blitt løs. Har ikke revers eller 1,2,5 og 6 giret.........Hvordan er det å komme til giroverføringen på en S4 med 6 trinns manuell kasse ?? Lite kjekt å slure igang bilen på tredje giret,litt intressant uten revers også. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av girmansjetten og sjekk etter feil der, kan være der inne har jeg tidligere erfart. Morro med 2 trinns ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av girmansjetten og sjekk etter feil der, kan være der inne har jeg tidligere erfart. Morro med 2 trinns ja :)
Hadde jeg i det minste hatt revers da.......må planlegge parkeringer. Håper det er bare noe med giroverføringen å ikke selve girkassen som det er noe galt med. Men jeg er ganske så sikker på at det er noe med overføringen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audikassene tåler mye juling, men bomgiringer takler de tydeligvis ikke. Brosjan mista reversj'n på 5 trinnskassen i s2'en han og. Vi trodde det var overføringa, men det var det så absolutt ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg mistet bare ett gir så hadde jeg mistenkt girkassa men siden jeg har 2 gir å det er 3 og 4 gir så mistenker jeg giroverføringen. Noen som vet hvordan det er å komme til overføringa på en S4 med 6 trinnskasse ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Pål.

 

Jeg hadde samme problemet på min gamle G60. Prøv å bytt gir med øynene lukket , (ala gammel vane)..hvis du da treffer girene tenker jeg at løsningen er enkelt. Står et klips som skal holde spaken fra å kunne vandre for langt sideveis, og dette kan knekke, noe som igjen vil føre til at du ikke finner no særlig med gir..Ta av deksel rundt girspaken og se om du ser no klips der, eller om der skulle vært det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan jo ikke sammenligne kasse på en S4 som stikka går rett ned i kassa, med en corrado som har en hævv med stag og dritt som går frem til girkassa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå tenkte jeg vell heller på det klipset som begrenser vandring sidelengs, samma F... om kjeppen styrer wire langt framme i kassa, eller står i kassa! Regner med det sitter ett slikt klips også på Audi samt de fleste andre VAG.

 

Kom heller med noe konstruktivt til Pål, hva?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det klipset knakk hos meg og. Corren altså.. Da hadde jeg problemer med 5 og 2 gir. Vanskelig å treffe, men kunne gå med litt lirking.

 

Jeg vil og tro at noe har løsnet nede ved girspaken din Pål. Det fine med slike ting er at du glatt ser hva som har løsnet. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kikket på giroverføringa,pål?

Eller trenger du hjelp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kikket på giroverføringa,pål?

Eller trenger du hjelp?

Har ikke fått gjort det enda nei..... : mad : Har ikke kommet heilt i gjenge etter Usa-turen enda : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er et stag fram til kassa der også!

 

min begynte med å miste reversen! så kom den til bake en dag og var borte igjen! uke etter var det totalt girboks havvari!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uke etter var det totalt girboks havvari!

 

det har selvfølgelig ingenting med kjøremønsteret å gjøre : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det har selvfølgelig ingenting med kjøremønsteret å gjøre : rolleyes

full gass er tingen ja, men! det jeg ville fram til er at når reversen forsvant til meg som den har gjort til denne karen også så kan det tyde på at kassa er på godvei til å ta kvelden!

har vel ikke 380 hk for å kjøre 0-100 på 20 sekkunder han heller regnerjeg med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er et stag fram til kassa der også!

 

min begynte med å miste reversen! så kom den til bake en dag og var borte igjen! uke etter var det totalt girboks havvari!

Har funnet ut hva som er/var galt på min......det staget som "vrir" girskifter-akslingen har et kule-ledd som er så slitt ellers så mangler det en låsing. Det hopper iallfall lett av.....men bilen er ikke mulig å få i første eller andre gir...... : mad : så det spørs om det er noe i kassa som har kilt seg. Kanskje jeg bør begynne å kikke etter ny girkasse til Sleden. Skal gjøre noen forsøk til på å få den i første og andre. Selv med motoren av så får jeg ikke den i første eller andre. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

full gass er tingen ja, men! det jeg ville fram til er at når reversen forsvant til meg som den har gjort til denne karen også så kan det tyde på at kassa er på godvei til å ta kvelden!

har vel ikke 380 hk for å kjøre 0-100 på 20 sekkunder han heller regnerjeg med

Ingen problem å få bilen i revers når jeg setter på plass igjen kule-leddet som har det med å hoppe av lett. Ingen ulyder i kassen heller......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har gira HARDT nå Pål?Måtte teste Dyret skikkelig før du reiste til Statene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har gira HARDT nå Pål?Måtte teste Dyret skikkelig før du reiste til Statene...
Ja faktisk bare noen timer før jeg skulle dra til Usa..... : rolleyes Siste turen med Sleden før jeg skulle parkere den for nesten 4 uker. Hvorfor måtte jeg ta den turen ?? : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.