Oljelekkasje høyre side Superb 3 2017 modell. 2,0 tdi med 190 hk

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ny i forumet, selv om jeg har kjørt Skoda Octavia i 10 år. Jeg har akkurat kjøpt en Superb 3 2017 modell med 2,0 tdi på 190 hk. Den har gått 95000 km. Har stort sett vært småkjøring siden jeg kjøpte den for et par måneder siden, men på torsdag kjørte jeg tur/retur Moss-Elverum. Idag morges lå det en liten skvett olje i garasjegulvet. Det lekker på høyre side, Det ser ut som det begynner mellom motorfestet og dieselfilteret et sted. Motoren er rein og jeg ser ikke spor av lekkasje noen andre steder. Jeg har vært under bilen og tørket og tatt noen bilder, og så har jeg latt motoren gå noen minutter for å se men det har ikke kommet noen ny lekkasje. Det er tørt rundt oljefilteret på andre siden, og rundt tappepluggen. Det ser også tørt ut rundt multireima og de reimhjulene som går der. Jeg prøver å legge ved noen bilder også. Jeg er takknemlig for all hjelp. Jeg er ikke mekaniker, men jeg er ikke helt grønn heller 🤓 Jeg bytta akkurat reg.reim og vannpumpe på Octavia 1,6 tdi selv så jeg vet litt hvordan det ser ut nedover på den siden av motoren selv om dette er en 2,0 liter. Jeg har lagt ved noen bilder for å prøve og illustrere.

IMG_2416.jpeg

IMG_2415.jpeg

IMG_2414.jpeg

IMG_2413.jpeg

IMG_2412.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og jeg tror jeg startet karrieren min her på forumet med på legge dette innlegget på feil sted 🙈 Finnes det en løsning for å flytte det til riktig del av forumet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samboeren min har åsså en 2017 Superb med tilsvarende motor, den har åsså oljelekkasje, men på den kommer det fra pakningen på veiva bak det nedre reimhjulet. Lenger oppover der din lekker så er det vel ikke noe sted å lekke før toppdekselpakningen tror jeg 🤔

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Det kan jo hende at det er fra under nedre reimhjulet hos meg også, hvis det spruter "rett ut" ved kjøring. Problemet er vel at jeg ikke får av nedre registerdeksel på denne motoren uten å løsne motorfestet og hele pakka kanskje?Sånn som på 1,6-literen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.