Ikoniske klubbiler gjennom tidene ?

Anbefalte innlegg

Spoiler

Usikker på om dette innlegget vil fungere, ettersom medlemsmassen er ganske ung, og aktiviteten generelt er lav på forumet.
Sånn sett ville det kanskje passe bedre som en post på facebook, men da ville vi behøve noen som kan legge ut, og facebook har vel vært sånn medium lite interessant å få til noe satsning i denne klubben...men, da prøver vi.

Med tanke på klubbens alder og glansdager, tenkte jeg det kunne være underholdende å få en tråd hvor vi får se hva medlemmene anser som ikoniske klubbil(er) gjennom tidene.
Hvem vet, om det får sving på seg så kunne Styret kanskje se det som strategisk å dytte på sosiale medier også for å få engasjement utenfor det lille som skjer på forumet...

Retningslinjer

• Deres innspill må være bil/eier som har (hatt) tilhørightet klubben.
  • Som mediatråd, del foto og/eller video - og at disse er OK å benytte i denne anledningen.
  • Gi gjerne en kort beskrivelse (f.eks. Audi 90 quattro "Sølvpilen", Første Golf VR6 med fet turbokonvertering, ...), evt også link til forumtråd.
  • Hvert medlem utfordres til å velge 3 ikoner på det meste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel ikke være dårlige enn å starte bøtteballetten selv, selv om en litt grov hiddenkrasj med 20år Audi info/bilder gjør at jeg ikke har alt for hånden. Trenger nok litt tid å vurdere mine bidrag, så oppdaterer posten etterhvert også.

TS-racing R4R
Når tuningen stod på som verst, ble en tradisjonell B5 1.8T quattro avant anabol.
Kjenner ikke Tommy selv, men det var en svært underholdende deltakelse på treff og igrunnen en bil jeg synes så best ut som lilla RS4 (før alt av sorte detaljer og ekstra splittere). Bilen var også litt benchmark for en viss sølv 1.8TQ i Trondheim.

Tråd fant jeg i farten kun fra etterfølgende eier: tråd

76A357CF-1A97-42EF-A0FF-F92820E02026_zps

Jørns Audi Sport quattro
Interessen gjør nok at jeg må trekke frem en Sport quattro. Spesielt en sort en, men den tror jeg aldri var klubbil, så vi får gå for Jørns røde istedenfor. Den kom vel mer eller mindre rett til Norsk Bildelsenters Åpen dag (tror jeg), og senere tok den Våler på BBS Le Mans felger.
Finner ingen tråd spesifikt om den bilen, så får låne foto fra NRK.

314182.jpeg

Seberg og Jørgensen: AR racing S2
Audi S2er med høy effekt for sin tid. Frode Jørgensen var sporadisk innom og delte detaljert om prosjektene, og spesielt "den gule" var en vass maskin på bane og bakke og spennende å lese om. Forstår jeg det riktig er den en forhenv. rallycross bil, som har fulgt forskjellige klubbmedlemmer en stund. (Vanskelig å huske/forstå alt, men tror den gule ble sølv, deretter sølv/rød Audi Sport design.)
Prosjekt Audi S2 evo

AR Racing S2

Audi S2 Evo 2 - ex-Frode Jørgensen bil

Audi S2 Evo banebil

Aud Racing With Seberg & Jørgensen.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsom tråd Ola! Første som slo met var Frisak sin Ur quattro, S-Sentrum gjengen og Sølvpilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra tråd! 

Kusma UrQuattroen
Kusma UrQuattroen er for meg en av de gode gamle. Audi 10v Turbo har en lyd som få andre slår 🤤
Forum tråd
Quattro_kusma.jpg.bb43e3df31e7710ab61f890e21cb5269.jpg.6f647c55dd702adf91b90a9f8d3ec097.jpg
IMG_3850.jpg.2f8e9dc9cd87c87ef151f15a0b27d7c8.jpg.ef0271f000acead35a4f905e0c99a22c.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

Morsom tråd Ola! Første som slo met var Frisak sin Ur quattro, S-Sentrum gjengen og Sølvpilen.

Ikke så dumme forslag det Lars.

Husker ikke å ha sett en dedikert tråd av Frisak om den gamle urquattroen, men Henrik svarte ganske utfyllende her:

S-sentrum var jo fler biler, både B3 og B4, om du tenker 80/90 quattroer.

Men Sølvpilen er et godt forslag, holdt seg bra i rampelyset den ja.
c3a5ssiden2003.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

Bra tråd! 

Kusma UrQuattroen
Kusma UrQuattroen er for meg en av de gode gamle. Audi 10v Turbo har en lyd som få andre slår 🤤

Ganske drøy 10V i denne ja. :x

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.