Anbefalte innlegg

lurte på hvor mye trykk det går ann og hente av en G60 før en må bynne og bytte ventiler og således greier som jeg ikke har peiling på!?.

har en sånn portet kompressor, chippet grenrør og null kat.

har ikke peiling hvilken chip det står i men skal vist være den "største" til Nbs.

kompressoren skal være sånn høvelig go stand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo 68 mm reimhjul da også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får nok nepper noe mer enn 190 - 200 hk (alt etter porting osv..) med kun portet lader, chip, og grenrør og da snakker vi maks av hva som er mulig å få til. Du bør bytte FPR til en minimum 3.5 bars FPR, og du bør ha en kam inni der, så bikker du kanskje 200 - 210 hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm ja oki.. må bytte noen greier for å få mere ja.

kobblet akkurat på en turbotryks måler og på ca 5500 o\min viste den 1 bar. er det rett?. syns det så litt mye ut til å gå så dårlig som det gjorde liksom..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 bar på 5.500 rpm er vell svært akseptabelt.

 

Den skal med 68 mm ladehjul, og uten porting gi 1 bar på 6000 rpm. Så mener det skal stemme bra, med tanke på at laderen din er portet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. ja da vil det vell bare si at den er rimelig frisk ennå laddern da:)

fint det igrunn..

noen som har peilng på ventiler? av type som fungerer bra?...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På G60 er det mest å hente i å sette inn større eksos ventiler. 40/35 eller 40/36 er vel de mest vanlige kombinasjonene.

 

Skal du ha mye effekt er det billigst å bare gå rett på 16vT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det er ikke så mye å hente med selve G60 kompressoren eller annen komp?.

det er bedre å bruke selve blokka til G60en og få tak i en 16V topp å hive en turbo på det som skal fungere best altså?.

neppe noe billi afære det kan jeg tenke meg til!....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det er ikke så mye å hente med selve G60 kompressoren eller annen komp?.

det er bedre å bruke selve blokka til G60en og få tak i en 16V topp å hive en turbo på det som skal fungere best altså?.

neppe noe billi afære det kan jeg tenke meg til!....

Kan jo porte laderen din mer om nødvendig, eller sette på Lysholm. Lysholm koster ca 5/6 16vT konvertering.

 

Er enklest og billigst å bygge 16vT motor på 16v motor. G60 blokka trenger bla andre drev til oljepumpe osv i tillegg til andre råder og stempler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lysholm?.. hmm har ikke såå mye peiling på sånner ting jeg. å hva er en lyshol egentlig : klø :

når en bytter til 16V topp må en bytte noe i toppen eller fungerer den fint som den kommer?.

det er vell s2 råder og stempler som fungere best ved bytte?.

må vell bytte sånn bensin pumpe også?. alt det elektriske fungere vell neppe rett over?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lysholm er en svensk kompressor-produsent. Et søk på forumet på LYSHOLM eller GOOGLE gir mye lesestoff.

 

Bensinpumper er oftest veldig enkle, med rør inn og ut for bensin, og strøm og jording tilkoblet. Det elektriske sånn sett trenger du trolig ikke gjøre noe med. Hvis du da i det hele tatt må bytte pumpe og det ikke holder med bensintrykksregulator og evt større dyser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så egentlig er det "ikke såå mye arbeid".?hadde vært morsomt å fått den til å gå bra i motsettning til hva den gjør nå liksom..

men hva med driv verket?. det fungerer det gammle som står på?.

er det T3\T4 som fungrer best?.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.