#1 Skrevet Juli 15, 2005 lurte på hvor mye trykk det går ann og hente av en G60 før en må bynne og bytte ventiler og således greier som jeg ikke har peiling på!?. har en sånn portet kompressor, chippet grenrør og null kat. har ikke peiling hvilken chip det står i men skal vist være den "største" til Nbs. kompressoren skal være sånn høvelig go stand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2005 Jo 68 mm reimhjul da også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2005 Får nok nepper noe mer enn 190 - 200 hk (alt etter porting osv..) med kun portet lader, chip, og grenrør og da snakker vi maks av hva som er mulig å få til. Du bør bytte FPR til en minimum 3.5 bars FPR, og du bør ha en kam inni der, så bikker du kanskje 200 - 210 hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2005 hmm ja oki.. må bytte noen greier for å få mere ja. kobblet akkurat på en turbotryks måler og på ca 5500 o\min viste den 1 bar. er det rett?. syns det så litt mye ut til å gå så dårlig som det gjorde liksom.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2005 1 bar på 5.500 rpm er vell svært akseptabelt. Den skal med 68 mm ladehjul, og uten porting gi 1 bar på 6000 rpm. Så mener det skal stemme bra, med tanke på at laderen din er portet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 18, 2005 Hmm.. ja da vil det vell bare si at den er rimelig frisk ennå laddern da:) fint det igrunn.. noen som har peilng på ventiler? av type som fungerer bra?... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 18, 2005 På G60 er det mest å hente i å sette inn større eksos ventiler. 40/35 eller 40/36 er vel de mest vanlige kombinasjonene. Skal du ha mye effekt er det billigst å bare gå rett på 16vT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 19, 2005 så det er ikke så mye å hente med selve G60 kompressoren eller annen komp?. det er bedre å bruke selve blokka til G60en og få tak i en 16V topp å hive en turbo på det som skal fungere best altså?. neppe noe billi afære det kan jeg tenke meg til!.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 20, 2005 så det er ikke så mye å hente med selve G60 kompressoren eller annen komp?.det er bedre å bruke selve blokka til G60en og få tak i en 16V topp å hive en turbo på det som skal fungere best altså?. neppe noe billi afære det kan jeg tenke meg til!.... Kan jo porte laderen din mer om nødvendig, eller sette på Lysholm. Lysholm koster ca 5/6 16vT konvertering. Er enklest og billigst å bygge 16vT motor på 16v motor. G60 blokka trenger bla andre drev til oljepumpe osv i tillegg til andre råder og stempler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 20, 2005 Lysholm?.. hmm har ikke såå mye peiling på sånner ting jeg. å hva er en lyshol egentlig når en bytter til 16V topp må en bytte noe i toppen eller fungerer den fint som den kommer?. det er vell s2 råder og stempler som fungere best ved bytte?. må vell bytte sånn bensin pumpe også?. alt det elektriske fungere vell neppe rett over?.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 20, 2005 Lysholm er en svensk kompressor-produsent. Et søk på forumet på LYSHOLM eller GOOGLE gir mye lesestoff. Bensinpumper er oftest veldig enkle, med rør inn og ut for bensin, og strøm og jording tilkoblet. Det elektriske sånn sett trenger du trolig ikke gjøre noe med. Hvis du da i det hele tatt må bytte pumpe og det ikke holder med bensintrykksregulator og evt større dyser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 20, 2005 Så egentlig er det "ikke såå mye arbeid".?hadde vært morsomt å fått den til å gå bra i motsettning til hva den gjør nå liksom.. men hva med driv verket?. det fungerer det gammle som står på?. er det T3\T4 som fungrer best?. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...