Ulyd i ventilløfter (corrado)

Anbefalte innlegg

Heilt siden jeg kjøpte bilen (vw corrado g60) har jeg hatt en ulyd framme i motoren. Lyder er vanskelige å forklare, men det er en klapprelyd ved turtallsområdet 2000-2500! Virker som lyden kommer fra toppen. Jeg fekk en lokal-helt til å se på bilen og ha sa det ganske sikkert var en ventilløfter!

Har noen andre noen formeining om kva det kan væra og hva jeg kan gjøre med denne ulyden ( hater ulyder : bh : ) Viss noen har kjendskap til dette eller har tips til hva jeg skal gjøre så TUSEN TAKK : klø :: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare en ting å gjøre, bytte ventilløftere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris? Og hvem kjøper jeg hos?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller har delene du trenger, evnt kan du jo høre med den lokale bilrekvisita sjappa.

Om du ikke skrur sånne ting selv tar vel møller ca 4000.- for jobben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrur som regel sjøl, men trenger litt starthjelp! Må eg av med heile toppen eller hålder det med å berre ta av toppdekselet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må av med toppdeksel, registerreim, og kam

Med andre ord må du time på ny, evt merke godt før du løsner reg reima..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt har bilen gått??

Har du denne lyden kun i det turtallsområdet du beskriver?

Setter pengene mine på Rådelager. Ingen verksteder her nede i sør klarte å finne ut den lyden på min bil, prøvte seg med toppen, eksoslekkasje osv, men det viste seg at rådelagrene var helt utslitt eter 220 000 km. (Nei, bilen hadde ikke vært kjørt hardt, hadde sin første G lader overhaling på 218 000 km)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er ikkje gått meir enn 154 000 km!

Ulyden er bare i turtallsområdet mellom 2000 - 2500!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde sånn lyd i min bil, og er en typisk sak på G60 som må byttes innimellom. Problemet med rådebank er at det er "vanskelig" å plassere lyden i bilen, slik at det kan høres ut som det er toppen, selv om det er bunnen som lager lyden..

Som sagt, vi trodde på både eksosen, dårlig lader osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off, ser ut som det blir litt skruing på meg ja! Rådlageret er jo temmelig mye arbeid å skifte : gråter ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rådelagrene er ikke så ille å skifte.. Ned med bunnpanna så kommer du til de derfra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.