Idag falt bakspeilet mitt ned i fanget...

Anbefalte innlegg

Var ute på Fornebu idag og lekte litt på våt asfalt, det var ganske kjedelig siden Quattrosystemet nærmest nektet å slippe : klø : (som igrunn er skryt).

Etter litt iherdig grisekjøring satt kjæresten min med bakspeilet i hånda og smilte :P , første tanke var at hun hadde holdt seg fast i det, men det viste seg raskt at det bare hadde slippet i liminga. Jaja, det holdt jo i 20 år : vinke :

Så mitt spørsmål er som følger: Hva skal jeg bruke for å få bort det gamle limet som sitter igjen på ruta, og hva bruker jeg for å lime det på plass igjen (navn på produkt og hvor jeg får kjøp det).

Slitsomt å konstant skvette av at det ikke sitter noe der lenger, jeg vet godt at det falt av men gammel vane er vond å vende.

Setter pris på litt info her : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontakt med noen som driver og skifter front rurter der får du hjelp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sicaflex brukes til å feste dem med. Det gjorde i alle fall vi når vi byttet ruter på bussene (dog var det ikke speil men de øvre markeringslysene)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta vanlig Superlim/Lynlim,sitter som f... i løpet av 30sec.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontakt med noen som driver og skifter front rurter der får du hjelp.

Ja, det var et godt råd : vinke :

Det har jeg ikke tenkt på før, det er jo også mulig ruta har blitt byttet før, da tar de vel av speilet og setter det på den nye ruta...

Aha! Det kunne jo ikke være Audifeil :fy:

Hmm, får man Sicaflex i "klar" farge, mener jeg har sett det som sort guffe, og hvordan holder dette med sol/kulde om hverandre etter et par år?

Det var da som pokker til mange svar som kom opp før jeg fikk sendt svar da : smil : Bra forum må jeg siicon14.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant så sant : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, får man Sicaflex i "klar" farge, mener jeg har sett det som sort guffe, og hvordan holder dette med sol/kulde om hverandre etter et par år?

Sica er jo sort guffe som du sier, men det er jo foten på speilet ditt også. Sort altså..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitrusbasert rensemiddel tar ofte knekken på limrester. Det får du bl.a. på seriøse sykkelforretninger.

De fleste bilrekvisitaforretninger har tosidig tape som er beregnet for å feste bakspeil i frontruta. Det tåler sollys og alle andre påkjenninger det måtte bli utsatt for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takker for mange bra svar! Nå har jeg noe å gå etter :)

Men si meg, er det en moderator som har filtrert ut postene i denne tråden?

Mange ting som er borte her nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja idag tok jeg turen innom Bilglass... (husker ikke navnet :rolleye: ) i Grenseveien for å høre hva de brukte av lim.

Det tar 2-3 sekunder før karen jogger inn å henter skrape, rensespray og Loctite (Glass og metall) og setter igang uten et spørsmål :tilber:

Jeg spør han om han skal ha noe for det når han er ferdig og han bare smiler og tasser tilbake : rock : Det er GOD service det :)

Edit: Riis bilglass var det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.