#1 Skrevet Juli 16, 2005 har problemer med at turboen min kutter ladetrykket når jeg gir på. noen som vet hva som kan vere problemet. har skiftet eksosmanifoil og pakning. turboen er ett år gammel. noen som vet om turtals-sensoren kan ha noe med det å gjør? den kommer opp på feilminne når jeg kobler til vas. så står der maksimalt ladetrykk overskredet. kan det være wastegaten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 16, 2005 høres veldig ut som magnetventilen n75.. en rengjøring med elektronikkrens så bruker den å fungere igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 16, 2005 hvor sitter den?? håper det er noe som ikke koster skjorta... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 16, 2005 den sitter på slangen som går fra wastegate å til turboen. åsså er det en kontakt på den. tror den koster under en 1000lapp på møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 17, 2005 takker for tipset.. skal sjekke i mårgen å prøve me elektonikk rens=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 17, 2005 kan vel og vere et hull i ein av slangene etter turboen..d hadde iallefall eg når eg hadde samme problemet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 17, 2005 Hei. Har akkurat det samme problemet. Kommer rundt 3000 omdreininger, når man drar fra bunn på høyt gir. Får et lite nøkk. Får samme feilmelding. Er bilen din chippet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 17, 2005 Den feilmeldingen skyldes vanlegvis Lekasje i slanger/intercooler. Defekt LMM, eller rett og for høyt trykk som kan skyldes f. eks. Magnetventil, Wastegate som henger ol. Første eg ville gjordt var å trykkteste systemet, for å sjå om det var lekasjer.... Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 17, 2005 noen som vet om turtals-sensoren kan ha noe med det å gjør? den kommer opp på feilminne når jeg kobler til vas. angående turtalssensoren så kommer de som feil når bilen ikke går når du er inne med VAS,men lar du bilen stå og gå så er feilen vekk når du er inne med VAS. eller bør du sjekke dei punkta alle har skrevet. håpe de ordner seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 17, 2005 hmm... tror ikke det skal vere hull eller lekasje noen plass... hat nettopp hatt ut turboen når jeg skiftet pakning... luftmengdemåleren vil vel komme opp på vas visst den skulle ver gåen? bilen driver å stopper visst jeg kjører opp en liten bakke eller visst jeg gir litt gass å trykker i klutsjen... da bare stopper den. litt skummelt når jeg kommer inn mot kryss. skal sjekke luftslanger fra intercooler på tirsdag etter jobb. må fikse berekule på golfen i mårgen. takker for alle tips=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 17, 2005 luftmengdemåleren vil vel komme opp på vas visst den skulle ver gåen? Kun dersom det er heilt defekt. Oftes, så gir det berre feil signal, og det oppdager ikkje hjerna som feil. bilen driver å stopper visst jeg kjører opp en liten bakke eller visst jeg gir litt gass å trykker i klutsjen... da bare stopper den. li Hørest igrunn ut som lekasje, eller LMM. Gir mykje samme feilsymtom. Trykktest først. Ta evt. ut luftmassemåler å rens denne med elektronikkrens (uten olje!!) Kan også vere dårleg kontakt i stikker inn på LMM. Så rens dene også... Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 17, 2005 ta med mg en elektonikk rens i mårgen å prøve=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 18, 2005 prøv å skift dinna tvilsome res.ventilen din... kan vere den lekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 18, 2005 ja menhar ikke råd tiny å=( den forsvinner så fort jeg har penger til en ny=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 19, 2005 Byttet ventilen i går... Frisk som en fisk. Anbefales!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 19, 2005 Ja må se om jeg kan få tak i en som jeg får prøve. hadde en men den solgte jeg. (før jeg hadde turbo selv) så vi får se hva som dukker opp... bilen er ikke så mye i bruk nå når det er fint veir uansett men hadde vert fint å fått den til til jeg skal på ferie 1. aug. menmen.. kan vell klare meg uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 19, 2005 034 906 283 H koster 643 kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 22, 2005 Da har jeg tatt LLM med elekto rens=) funker som bare det=) men noen som vet hva normalt ladetrykk er?? nå lader min 1.1 bar. ut i fra det som står i kjørekomputeren. kan vere den som viser feil kansje. eller er det normalt. bilen er helt orginal utenom at det er bytter til sr2 eksos manifoild. Iallfall kjekt å kjøre audi ijenn=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 22, 2005 Da har jeg tatt LLM med elekto rens=) funker som bare det=) men noen som vet hva normalt ladetrykk er?? nå lader min 1.1 bar. ut i fra det som står i kjørekomputeren. kan vere den som viser feil kansje. eller er det normalt. bilen er helt orginal utenom at det er bytter til sr2 eksos manifoild. Iallfall kjekt å kjøre audi ijenn=) Dersom du meiner 1.1 som blir vist som 2.1 i kjørekomputeren, så er dette ganske normalt. S4'en har ca 0.85 som grunntrykk, og øker 0.2bar i overboost. Måleren er ikkje verdens mest presise. så alt mellom 2.0 og 2.2 (av og til 2.3) er vell å rekne som normalt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 22, 2005 ja tenkte på 2.1 ja=) nei men da får vi bare satse på at det funker en stund til fremover=) ser litt lysere på å montere eksos å chip når den går skikkeli i utgangspunktet=) takker for tips å veiledning=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 25, 2005 Nå er jeg dritlei. Bilen var bra en dag etter jeg tok llm så begynte den ijenn. men det virker kansje som det kan vere tenningskutt å ikke turbokutt. visst jeg holder inne gassen når den kutter å holder den en stund så hører jeg ikke dumpen før etter jeg slipper gassen.. vil de da ikke vere logisk at det er tenningskutt? må vell til å bytte styreenhet eller noe sånt nå... lukter masse penger iallfall=( noen som har et bra tips å kome med? eller noen som har vert bort i det samme en gang før?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 25, 2005 Har du gjort noe med magnetventilen ennå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 25, 2005 Har du lest ut feilkodene på motronicen? Kan jo ofte gi eit hint på kva om er galt. Stikk innom eit vagverkstad, (eller anna verkstad med diagnoseverktøy), og Få sjekket og evt. nullstilt desse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 26, 2005 har ikke fått tatt magnetventilen ennå... tenkte jeg skulle prøve på det torsdag etter jobb. tok in å las av alle feillager å sånn en dag. sletta de å samme feila kom tilbake med en gang etter en liten prøvetur. er ikke noe som tilsier at den skal få tenningskutt iallfall. har litt lyst å prøve å montere en chip for å se om det kan vere noe galt med styre enheten på motoren. har fått et tips om at det kan vere det men er ikke sugen på å begynt å trimme å styr når motoren ikke går skikkelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 26, 2005 tok in å las av alle feillager å sånn en dag. sletta de å samme feila kom tilbake med en gang etter en liten prøvetur. er ikke noe som tilsier at den skal få tenningskutt iallfall. Kva koder du fekk da? Hemmelig det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...