Anbefalte innlegg

Fikk sikkert samme som meg.. maks ladetrykk overskredet. Var med en kompis på bremserulla til geniale per guldbransen i hokksund. Han tipset om at ved høyt ladetrykk på de bilene kunne ladetrykket blåse gnisten av pluggen og du ville få et lagg der turboen er kraftigst. Anbefalte plugger med ca 0.6 åpning, og en elektrode ikke tre eller fire.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk sikkert samme som meg.. maks ladetrykk overskredet. Var med en kompis på bremserulla til geniale per guldbransen i hokksund. Han tipset om at ved høyt ladetrykk på de bilene kunne ladetrykket blåse gnisten av pluggen og du ville få et lagg der turboen er kraftigst. Anbefalte plugger med ca 0.6 åpning, og en elektrode ikke tre eller fire.

På 20V Turbo, så er det kun platinum-plugger som fungerer. Men orginalplugger holder til langt høgere ladetrykk, enn orginalt.

 

Dersom ein får feilmelding på at max ladetrykk er overskredet, så er det naturlig at motoren kutter. Da tillater den ikkje ladetrykk over 1.6bar, og dersom det overstiger dette, så vill motoren kutte bensinpumpen.

Dersom ein stopper, og starten bilen igjen, så vi \l alt vere normalt igjen til neste gang den generer samme feilkode.

 

Feilkoden 'Max ladetryk oversredet' er skjelden ein ladetrykksproblem, men vanlegvis lekasje eller def luftmassemåler. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org pluggene har i allefall en skifteintervall på 30000km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er den maksimalt ladetrykk overskredet som går ijenn... er mye penger med 5000 for en ny LLM. hvor får jeg tak i de platium pluggene? er ikke sikker på når de var skiftet sist men service heftet er fulgt=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluggene kan du få på http://www.ngk.com, disse har jeg ikke prøvd, og på originalnr 101 000 016 A(Bosh). Disse har en elektrode og er platinum belagt med 0,0635 åpning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er orginalpluggene platinumsbelagt? det du mener?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er orginalpluggene platinumsbelagt? det du mener?

Ja, og dette er det eneste som duger. Koster skjorta, men det får så vere.

Kjøper dei på møller/vag med klubbrabatt. Kan nok finne dei billigere andre plasser, men har ikkje funnet det bryet vert. NBS var vertfall mykje dyrere enn møller/vag.

 

LMM trenger ikkje å koste 5000,-

Sjølv om møller ikkje har bytte-ordning på denne lenger, så har fortsatt bosch det. ;)

Stikk innom ein bosch forhandler å hør på pris. Bosch delenummer står på LMM.

 

(Har liggende ein brukt ein som er Ok, dersom det skulle vere intresangt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da skal jeg ta å sjekke bytteprisen på den=) hadde vert kjekt med en "ny" jobber på et skoda verksted så jeg har gode rabatter på møller priser=) så da kan det hende jeg skal prøve noen nye orginalplugger først... de må da tåle turbotrykket=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du går inn på http://www.ngk.com, vil du se at 5stk plugger koster 58$ dvs 381 for 5. org plugga koster 218 pr stk veil ink.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mekonomen selger bosch pluggene .

koster vel rundt 200kr pr stk , jeg får dem for 150 pr stk eller no med rabatten min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan få prøve min lmm og magnetventil hvis du vil. Bilen står uten front(og i grunn alt annet)nå,så det er ganske lett å komme til.

Ring meg på 93462730 hvi du vil prøve.

Har også blendeplugger hvis du vil trykkprøve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.