Anbefalte innlegg

Er det mulig å bestille nye orginal nøkler utifra rammenummer eller lignende til en 86 audi 80 ? Har bare en uorginal nøkkel, men den er så vanvittig dårlig slipt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går sikkert ann, men er billigere å slipe en ny nøkkel hos noen som driver med slikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går sikkert ann, men er billigere å slipe en ny nøkkel hos noen som driver med slikt.

Men da må man vel ha en nøkkel å kopiere, noe jeg ikke har ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går an så fremt at du har slipekoden eller at slipekoden ligger inne på bilen i systemet hos Møller. Da kan man slipe nøkler etter koden, såfremt det ikke er skiftet slipekoder på låsene før. Man får ihvertfall ikke ut koden fra fabrikke på så gamle biler lenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går an så fremt at du har slipekoden eller at slipekoden ligger inne på bilen i systemet hos Møller. Da kan man slipe nøkler etter koden, såfremt det ikke er skiftet slipekoder på låsene før. Man får ihvertfall ikke ut koden fra fabrikke på så gamle biler lenger.

Har ikke slipekoden dessverre, og bilen lå ikke inne i systemet til møller i det hele tatt (de fant ikke bilen når de søkte på reg nr :confused: )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke slipekoden dessverre, og bilen lå ikke inne i systemet til møller i det hele tatt (de fant ikke bilen når de søkte på reg nr :confused: )

Da er eneste utvei å slipe etter den gamle, men den vil da bli like dårlig som den du har. Sliper litt nøkler på jobb, og det blir slettes ikke bra å slipe etter en gammel/slitt nøkkel....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et alternativ kan være å få tak i en annen tenningslås med nøkler til, og kode om dør og baklukelåsene til denne nøkkelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan finne ut nøkkelkoden ved å ha en sylinderlås, og de forskjellige "kodene"(123... osv) da ser du på sylinderlåsen når de går inn i sylinderen.

Er vanskelig å forklare, men ta deg en tur til en vag forhandler, så har de dette der. Da kan de "lage" en sylinder der de finner ut hva nøkkelkoden er og så bestille nøkkel ut ifra dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan finne ut nøkkelkoden ved å ha en sylinderlås, og de forskjellige "kodene"(123... osv) da ser du på sylinderlåsen når de går inn i sylinderen.

Er vanskelig å forklare, men ta deg en tur til en vag forhandler, så har de dette der. Da kan de "lage" en sylinder der de finner ut hva nøkkelkoden er og så bestille nøkkel ut ifra dette.

Får vel ta meg en tur til den lokale møller dealeren og spørre i morgen ! Er litt lei av å måtte prøve nøkkelen i tenningslåsen begge veier før jeg får vridd den rundt : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være at slipekoden står på selve låsesylinderen i førerdøren,eller låsekassa, eller låsesylinderen til tenninga... Hvis du skulle være heldig å finne de sifrene, så er det en grei sak for en forhandler å få slipt en nøkkel....

Det var også noen som skrev de inn med kulepenn på første side i serviceheftet....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok med meg dørhåndaket til B&T låsservice jeg, siden det var det eneste jeg hadde og gå etter.

Det tok 5 min så kom de med ny nøkkel til meg!!! : rock :

Spør ikke hvordan... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ordnet seg sannsynligvis :)

Nå fikk de plutselig opp bilen i systemet, og der var jaggu slipekoda også, så nå er ny nøkkel bestilt : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.