stor forskjell på 195/40-17 og 215/40-17

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser i en dekktabell at den riktige dekk dimensjonen til golf 2 er 195/40-17

Derfor lurer jeg på om det er stor forskjell på rulleomkrets osv på 195 og 215/40-17?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 2.7% forskjell.....bruker du 35 profil blir det bare 0.9% forskjell

Kan ha max +-5% forskjell i følge regelverket men det er tatt i utgangspukt forskjell fra org dim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er mest sansynlig ikke problem å ha 17" på en golf 2 med 215/40 gummi altså? (senket 40/40)

Edit: Etter org. dim. blir det 3.3 % økning og 19mm høyere og 59mm større omkrets.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er mest sansynlig ikke problem å ha 17" på en golf 2 med 215/40 gummi altså? (senket 40/40)

Edit: Etter org. dim. blir det 3.3 % økning og 19mm høyere og 59mm større omkrets.

Probleme med 17 tom på Golf 2 øker med dekkbredden og høyden. 215/40 17 er egentlig for stort (selv om det er innenfor grensa for hva som er lovlig) på denne bilen, gå heller for 195/40 eller 205/40 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 205/40-17 på min 2`er med endel senk. Gikk greit det, men jeg måtte skjære endel i hjulbuene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører på 205/40-17. Dette gjør bilen veldig høy, selvom økningen på rulleomkretsen ikke er så stor. Er du vant til å kjøre på f.eks. 195/50-15 vil du nok merke en god del på akselrasjonen.

17-tommerne er også mye tyngre, noe som også dreper akselrasjonen din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Takker for svar! Da tror jeg at jeg går for 16" istede. Har vært på utkikk etter felger i 2 mnd nå å har enda ikke funnet noen jeg vil ha. Noen som vet om noen fine 16" ? Med eller uten kant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Takker for svar! Da tror jeg at jeg går for 16" istede. Har vært på utkikk etter felger i 2 mnd nå å har enda ikke funnet noen jeg vil ha. Noen som vet om noen fine 16" ? Med eller uten kant.

WSee2005_149.jpg

WSee2005_247.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker disse felgene :D

DSCF0417.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.