Anbefalte innlegg

Hei sann.

 

Er det noen som har noen annbefalinger når det kommer til poleringsmaskiner som er bra? tenker da på sånne som proffene bruker. Eventuelt hvor dette kan skaffes og priser.: klø :

 

TThomaz: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makita,har en bra maskin, kjøpte en slik selv når jeg jobbet med proff bilpleie.

koster vel ca 3500 ex moms.

 

Kan skaffe denne til deg jeg. om du er inntresert send meg en mail. martin@vwbus.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TAkker for det. Jeg skal se om jeg kan finne noen bilder av den. Så kommer jeg tilbake til deg på om jeg eventuelt ønsker at du skal fikse en til meg.: ja :

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5952.jpg

 

 

Du tar bort den ulldotten, setter på en skive med borre lås som du da kan sette på de putene du måtte ønske.

 

 

Polermaskin med innebygget styreelektronikk for ulike jobber

Elektronisk mykstart for behagelig og sikker start

Trinnløst turtall mellom 0/600-3000/min via bryter og justeringsratt

Konstant holding av turtallet uavhengig av belastning

Industrimaskin for de tyngre poler- og slipejobbene

Polering ved lavt turtall og skivesliping ved høyt turtall

 

Tekniske hidden

Standard tilbehør

Skivediameter 180 mm Bøylehåndtak

Spindel M14×2 Støttetallerken

Opptatt effekt 1200 W Polerhette

Turtall (trinnløst) 0-600/3.000/min Sekskantnøkkel

Lengde 422 mm Rørstyring

Vekt 3,0 kg

 

 

Art.nr NOBB nr Beskrivelse

351 805 22057285 9227CB Poler-og Slipemaskin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei TThomas, denne er billig og bra, poler på samme måte som proffene, men koster en brøkdel.

 

http://www.clasohlson.no/

 

Polermaskin CO/TECH. En kraftig maskin med effekt på 350 W. Doble polerhoder (2 x 95 mm) for beste resultat. Turtall ubelastet 3200 o/min. Leveres med 2 stk polerhetter.

 

 

30-9006 Kr. 398,-

poleringsmaskin.bmp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei TThomas, denne er billig og bra, poler på samme måte som proffene, men koster en brøkdel.

 

http://www.clasohlson.no/

 

Polermaskin CO/TECH. En kraftig maskin med effekt på 350 W. Doble polerhoder (2 x 95 mm) for beste resultat. Turtall ubelastet 3200 o/min. Leveres med 2 stk polerhetter.

 

 

30-9006 Kr. 398,-

 

Et stort minus er at det ikke går an å justere hastigheten, og da vil man sannsynligvis oppleve at poleringsmiddelet brenner seg fast i lakken, om man ikke bruker veldig mye middel da..

 

Et alternativ som er veldig lik den Makita-maskinen er en de selger på Torshov til 299,- (Best Tools). Kjøpte meg ei slik gjennom jobben (vi som importerer BT), men skal bytte ut spindelen..Så ut som en sau etter å ha forsøkt å polere litt på en gammel skrudd felg jeg har liggende... :)

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en PM til Kjell Sletmo eller ring han : 99 45 45 18

Han skaffer både maskin og tilbehør....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gooood hjelp. Da ser det ut som om det snart blir poleringsmaskin på TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På moe & co i bergen har de en meget bra maskin på 1200w og justerbart turtall. Den koster 1200,- og ser likedan ut som den makitaen. Kan anbefales. Kommer med ull og skumgummi rondell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha. Da skal jeg ta meg en tur å se på den i ettermiddag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kikket litt på tråden her da jeg tenkte å finne meg en skikkelig maskin denne sesongen (prøvde meg på Biltema-maskinen i fjor), men kom i går over et glimrende tilbud: maskinen fra Best Tools som Eivind nevnte, for 229 kroner på MEKK. Den ser identisk ut til Makita-maskinen lenger oppe i tråden. Med trinnløs hastighetsregulering (og 2 års garanti!). Får håpe den får jobben gjort for en amatør :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kikket litt på tråden her da jeg tenkte å finne meg en skikkelig maskin denne sesongen (prøvde meg på Biltema-maskinen i fjor), men kom i går over et glimrende tilbud: maskinen fra Best Tools som Eivind nevnte, for 229 kroner på MEKK. Den ser identisk ut til Makita-maskinen lenger oppe i tråden. Med trinnløs hastighetsregulering (og 2 års garanti!). Får håpe den får jobben gjort for en amatør :)

 

Jeg kjøpte Best Tools sin maskin, eneste minuset jeg så med maskinen var at man ikke kunne bytte ut skumgummi`en på rondellen, den var limt fast ikke borrelås.

Men den er veldig enkel å rive av å sette på ny, bare å kjøpe borrelås teip.

 

Ellers er maskinen helt ok.

 

Jeg sliter litt med at det blir litt skjoller, akkuratt som jeg ikke får polishen ordenlig av. Dette er sikkert litt bruker feil, fra min side, kjøpte padd fra Turtle Wax.

Bruker den til å legge på og ta av. Hvilken padd bør brukes til å ta av med?? Sauen??? Eller skumgummi???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel saueskinnet som skal brukes for å polere bort voksen. Da jeg brukte Biltema-maskinen i fjor syns jeg det var enklere å legge på voksen for hånd, og så bruke maskin for å polere det bort med.

 

Men kunne også gjerne tenkt meg litt tips til bruk av polermaskin fra ekspertene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel saueskinnet som skal brukes for å polere bort voksen. Da jeg brukte Biltema-maskinen i fjor syns jeg det var enklere å legge på voksen for hånd, og så bruke maskin for å polere det bort med.

 

Men kunne også gjerne tenkt meg litt tips til bruk av polermaskin fra ekspertene :)

 

De nevnte maskinene her er for lakkrens, ikke polering. En poleringsmaskin har oscillerende beveglser.

 

Sauetrekket tar mer (er hardere) en de fleste skumgummipadder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.