Anbefalte innlegg

Hei..

Hva slags katalysator bruker dere med S2 (eller annen 20VT) og 3" eksos for å klare EU? :confused:

 

Har Ferrita 3" med 2 dempere uten kat. og tenkte jeg skulle få satt inn kat. nå. Snakket med en på Svendsen Eksos, han mente at med metall kat vil bilen ikke klare EU krav, og at jeg kanskje måtte ha 2 kat.'er for å få tilsvarende volum på kat.'en som det er originalt.

 

Han skulle ha ca 5600 + montering for en 3" kat. (kjeramisk) : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte inn 1 orginal kat på mitt eksos anlegg når jeg skulle på EU kontroll, gikk fint det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar eukontroll på min egen bil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at den ikke står uten da? Jeg har ikke hatt no problem med det før iaffal. Noen krangler på at du ikke har kat, mens andre ikke sier noe sålenge du holder deg under krava.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at den ikke står uten da? Jeg har ikke hatt no problem med det før iaffal. Noen krangler på at du ikke har kat, mens andre ikke sier noe sålenge du holder deg under krava.

 

Ja det er jeg sikker på for å si det sånn. Hadde for høy co (ca 0,9) og høy lambda (ca 1,2). Har bytta 3 turboslanger som det var lekk i, byttet lambda sensor (gått over 60k) målt bensintrykk=ok men fortsatt ca samme verdier.

Så tenkte jeg skulle få meg katt :) for å se om det hjelper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et alternativ :

Vet at Thorshov bilrekvisita har billige catalysatorer i 2,5".

Passer motorer opp til 4,2 l. Er litt jobb å få sveiset inn et "mellomstykke" i begge ender av cat`en ... med flenser. Etter EU kontrollen kan du ta av cat`en, og erstatte den med et 3" rør med flenser igjen. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christer, u dirty one :rolleye:

Ta EU på min også etterhvert ? to-tre 6'ere ok ? en kasse ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestilt racekat hos Grenland Bilmatriell (der jeg handlet Ferrita anlegget), da blir det "hel ved" med rustfritt hele vegen og liten restriksjon i anlegget. Fredrik på Bilmatriell snakket om at dette er en divisjon 1 kat, bør holde for noen hk.. :) Koster litt men det hadde vært dumt og "ødelagt" det rustfrie anlegget med å sveise inn noe i svart stål. : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er kat sveiset inn og EU test bestått :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis : ja :

Kjekt å være lovlig igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar eukontroll på min egen bil ;)

 

Da vet vi det.. :) hehe

 

Strøken S2 Coupe 92' selges. nylig "eu-godkjent" :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis : ja :

Kjekt å være lovlig igjen?

Takk..

Ja det er greit å slippe å se etter "myndighetene" hele tida.. Men har fått en uvane med å kjøre veldig pent, har litt rusten gassfot.. Har tru på at det går over snart..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er anledning for å få løst opp litt i helgen, skal du til Rudskogen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er kat sveiset inn og EU test bestått :)

 

Det holder altså med en enkelt racekat for å bestå kravene? Kjekt å vite!

Er du ellers fornøyd med Ferrita-anlegget? Ble det noen forskjell i respons og lyd etter at racekat ble montert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestilt racekat hos Grenland Bilmatriell (der jeg handlet Ferrita anlegget), da blir det "hel ved" med rustfritt hele vegen og liten restriksjon i anlegget. Fredrik på Bilmatriell snakket om at dette er en divisjon 1 kat, bør holde for noen hk.. :) Koster litt men det hadde vært dumt og "ødelagt" det rustfrie anlegget med å sveise inn noe i svart stål. : bråk :

 

 

og det kostet herlige ......??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det holder altså med en enkelt racekat for å bestå kravene? Kjekt å vite!

Er du ellers fornøyd med Ferrita-anlegget? Ble det noen forskjell i respons og lyd etter at racekat ble montert?

 

Enkel kat var nok for meg. Eneste forskjellen etterpå var muligens litt mer dempet lyd på full gass.

 

og det kostet herlige ......??

 

Kat 6500,- : eek : fikk monteringen til ekstremt fordelaktig pris pga at jeg hadde handlet resten av anlegget der før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.