Anbefalte innlegg

Har en Corrado G60 89'....

Kjøpte den i februar og han som eide den da sa at det var air condition i den... men nå som sommeren er her for fullt så tviler jeg ganske sterkt.. hvis ikke så er det skikklig dårlig..heh...

Noen som kan bekrefte at det ikke er AC i disse? eller er bare mitt dritt dårlig?

 

litt dumt spm men..:P

 

Hilsen Fredrik Helberg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Corrado G60 89'....

Kjøpte den i februar og han som eide den da sa at det var air condition i den... men nå som sommeren er her for fullt så tviler jeg ganske sterkt.. hvis ikke så er det skikklig dårlig..heh...

Noen som kan bekrefte at det ikke er AC i disse? eller er bare mitt dritt dårlig?

 

litt dumt spm men..:P

 

Hilsen Fredrik Helberg

 

Kjenner ikke disse bilene men.. har den ac skal det vel finnes en av/på knapp for dette. Har du ikke noen ekstra knapp i tillegg til "rattene" for temp. osv så er det nok ikke ac i bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okai, da har nok ikke jeg AC...

får vel bare fortsette med og kjøre med takluke og vinduer oppe da...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du stussa ikke når det ikke var noen A/C knapp, og det ikke var noen A/C pumpe i motorrommet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Ac på min G60 men har ikke veske på så den fungerer rimelig dårlig.

det er ikke noe Ac knapp det er bare tre tegn på varmaparater som indikerer at Ac blir brukt.

påfyllningsrøret sitter helt til venstre i motor rommet, lite alu rør som stikker opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okai, da har ikke jeg ac...nei stussa faktisk ikke på det...

og ac pumpa vet jeg ikke hvordan ser ut så, men for å være ærlig så hade jeg ikke tenk på at jeg kunne kikke etter denne for å fnne ut om jeg hadde det eller ikke...

men men, har hvertfall ikke ac fant jeg ut nå...hehe..

 

tusen takk...et problem mindre ..

hadde vært et problem hvis AC var så dritt så...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AC motoren skal ligge under kompressoren, en sylinder lignende ting liksom:)

den tar vist noen hesten den motoren så mere på deg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Ac på min G60 men har ikke veske på så den fungerer rimelig dårlig.

det er ikke noe Ac knapp det er bare tre tegn på varmaparater som indikerer at Ac blir brukt.

påfyllningsrøret sitter helt til venstre i motor rommet, lite alu rør som stikker opp.

 

Har du en kompis/bekjent/venn av en venn som er kjølemontør, så er det fullt mulig for han å fylle på kjølemedium for deg for en billig penge ;)

Bare å finne ut hvor mye som skal være på.. i min bil er det en liten klistrelapp i motorrommet der det sier informasjon rundt dette.

 

Skal være to slike ventiler i motorrommet, en med rød hette og en med sort hette. Har du bare en ventil så hørtes jo det veldig rart ut.. har du sjekka om systemet ditt holder trykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en kompis/bekjent/venn av en venn som er kjølemontør, så er det fullt mulig for han å fylle på kjølemedium for deg for en billig penge ;)

Bare å finne ut hvor mye som skal være på.. i min bil er det en liten klistrelapp i motorrommet der det sier informasjon rundt dette.

 

Skal være to slike ventiler i motorrommet, en med rød hette og en med sort hette. Har du bare en ventil så hørtes jo det veldig rart ut.. har du sjekka om systemet ditt holder trykk?

 

 

jeg mener alle ac anlegg holder trykk jeg. er ihvertfall det på min passat (99mod vel og merke)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ac i min. Men jeg har 2 knapper. en som det står AC normal og en som det står AC max. men syns det funka så dårlig så vi hadde sporingsvæske på for å se om det var noen lekasjer. Da så vi en kjempeflenge i ac radiatoren. Har blitt dårlig med ac på meg da jeg fant ut at en ny radiator kosta 8000,- eller noe ny på møller. Noen som har en å selge meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ac i min. Men jeg har 2 knapper. en som det står AC normal og en som det står AC max. men syns det funka så dårlig så vi hadde sporingsvæske på for å se om det var noen lekasjer. Da så vi en kjempeflenge i ac radiatoren. Har blitt dårlig med ac på meg da jeg fant ut at en ny radiator kosta 8000,- eller noe ny på møller. Noen som har en å selge meg?

 

 

Er det ikke mulig å bruke sånn radiator tettemiddel som du kjøper på biltema bilextra ect. Eller gjør som de gjor på Mythbusters: Hellte nedi et egg. tettet sprekka som bare det! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke mulig å bruke sånn radiator tettemiddel som du kjøper på biltema bilextra ect. Eller gjør som de gjor på Mythbusters: Hellte nedi et egg. tettet sprekka som bare det! : rock :

 

Sikkert mulig på mindre hull og sprekker, men ikke på min. Det går en flenge på skrått over hele radiatoren, og den er minst 2cm bred. Skjønner ikke hvordan forrige eier har fått til det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eldre biler har som oftest kun ett påfyllings sted. Nyere har både lavtrykk og høytrykks tilkobling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal aldri fylle et anlegg på høytrykkssiden om det kan unngås.. Ellers er det lite å gjøre med svære hull annet enn å bytte den defekte delen. Tettemiddel for AC (noe helt annet enn tettemiddel for radiatorer) fungerer bare når lekkasjen er så liten at gassen lekker ut i løpet av en uke eller lengre tid etter fylling.

 

I tillegg kan ikke R134a fylles på R12-anlegg uten å skifte ihvertfall olje, tørkefilter og pakninger. Kan også nevne at det på ingen måte er "normalt" at anlegget har lite gass etter 3-4 år, det bør holde ihvertfall 15 år før diffusjon kan ha gjort at det er lite gass. Samtidig gjelder det å bruke anlegget så mye som mulig, kjør gjerne med AC-knappen på hele tiden og juster temperaturen med varmeapparatet. Det som lager lekkasjer er stort sett, bortsett fra mekanisk påvirkning, at anlegget "står ihjel" fordi det sjelden blir brukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.