Vanjobolter og olje/vannslanger til turbo, kor får eg tak i det?

Anbefalte innlegg

Eg har kjøpt meg ein GT28RS... :D

Og eg treng da vann og olje slangar.

 

Eg har vann og olje vanjobolter inn på turbo, og ut fra turbo,

men treng da ut fra motor og retur fra turbo til olje og vann.

 

Har tess alt dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har kjøpt meg ein GT28RS... :D

Og eg treng da vann og olje slangar.

 

Eg har vann og olje vanjobolter inn på turbo, og ut fra turbo,

men treng da ut fra motor og retur fra turbo til olje og vann.

 

Har tess alt dette?

 

Du mener ikke banjonippler alltså?

 

Bolter til dette (med 1 hull i senter og på tvers) får du helt sikkert hos nærmeste Tess- eller Hydroscandforhandler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mener ikke banjonippler alltså?

 

Bolter til dette (med 1 hull i senter og på tvers) får du helt sikkert hos nærmeste Tess- eller Hydroscandforhandler.

kanskje banjo ja..

har dei som passer på motoren da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje banjo ja..

har dei som passer på motoren da?

 

Garantert...bare du har gjengedimensjonen. Det du ikke finner av nipler og slanger på Tess og Hydroscand er ofte ikke verdt og ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

korleis er det med inn på bunnpanna da?

 

er det mulig å få kjøpt/laga seg ein overgang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

korleis er det med inn på bunnpanna da?

 

er det mulig å få kjøpt/laga seg ein overgang?

 

Det er jeg ikke sikker på, men det burde være mulig og finne noe slikt. Hør med butikken så får du nok hjelp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

korleis er det med inn på bunnpanna da?

 

er det mulig å få kjøpt/laga seg ein overgang?

Kan jo bruke den gamle bare få satt på en ny slange. Det har jeg tenkt å gjøre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo bruke den gamle bare få satt på en ny slange. Det har jeg tenkt å gjøre

Funker det altså.. Ja det er jo det beste! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dimensjoneringen av banjoboltens hull påvirker boost egenskapene. Hvis du vet eksakt hva du skal ha, så er kanskje Tess et alternativ. Ellers ville jeg brukt banjobolt original eller fra noen som lager dette til din bil.

 

mvh,

Ørjan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dimensjoneringen av banjoboltens hull påvirker boost egenskapene. Hvis du vet eksakt hva du skal ha, så er kanskje Tess et alternativ. Ellers ville jeg brukt banjobolt original eller fra noen som lager dette til din bil.

 

mvh,

Ørjan

og det vil sei?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GH fittings har alt mulig av slikt. Skaffer så gått som alt du kan tenke deg å måtte ha på en slang. Skaffer også stålomspunende bremseslanger o.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dimensjoneringen av banjoboltens hull påvirker boost egenskapene. Hvis du vet eksakt hva du skal ha, så er kanskje Tess et alternativ. Ellers ville jeg brukt banjobolt original eller fra noen som lager dette til din bil.

 

mvh,

Ørjan

er det mulig å få kjøpt banjoboltene laust da?

 

eg har forresten banjobolten inn på turbo, med slik kobling at det blir rett oljetrykk inn på turbo. Har dette noke å sei på vatn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem å kjøpe disse løse.

Ser slik ut

RS28GT Tilkoblinger.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem å kjøpe disse løse.

Ser slik ut

Kor har du kjøpt dette da?

Kva er specs? Prisantydning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor har du kjøpt dette da?

Kva er specs? Prisantydning.

Send en mail til Johannes du:)

Jeg er ikke sikker på hva de koster da jeg har fått en pakkepris på litt andre ting og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en mail til Johannes du:)

Jeg er ikke sikker på hva de koster da jeg har fått en pakkepris på litt andre ting og

Hmm...

 

Får sjå kva som er med i pakka mi da..

Eg har jo bestilt turbo og masse anna derifra og.

 

Men eg meinte han sa at eg måtte skaffe dette utenom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men uansett så tror jeg ikke de koster stort hos Tess

kan tenke meg en 10-20.- stk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men har det så mykje å sei størrelsen på desse da?

Da eg har oljerestriktor rett før turboen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, jeg skal ikke påstå noe som helst jeg - men en vanlig måte å jukse-øke boost (les: turbotrykk) på Porsche 944 er å bytte banjobolten til en med mindre hull (tror jeg det var).

Det kan være at VAG'er har andre dippedingser i systemet som gjør at størrelsen på hullet i bolten betyr nada?

 

/Ørjan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, jeg skal ikke påstå noe som helst jeg - men en vanlig måte å jukse-øke boost (les: turbotrykk) på Porsche 944 er å bytte banjobolten til en med mindre hull (tror jeg det var).

Det kan være at VAG'er har andre dippedingser i systemet som gjør at størrelsen på hullet i bolten betyr nada?

 

/Ørjan

Akkurat turbotrykk får eg nok av trur eg.. :D

 

Her er boltane eg fekk med.

 

Kva manglar eg? Samme bolter som du Christian

125_2514_web.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har du jo alle niplene der jo:)

er bare å få laget overganger så det passer det orginale da.

Jeg renger med at jeg får laget minne til uka...så hvis du kan vente så lenge kan du jo se åssen det blir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har du jo alle niplene der jo:)

er bare å få laget overganger så det passer det orginale da.

Jeg renger med at jeg får laget minne til uka...så hvis du kan vente så lenge kan du jo se åssen det blir

overganger?

dersom du får det laga, så kan du jo få det laga til meg og da.. ;)

så får du berre att pengar.

 

Ja eg har det meste ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg sikker på hva som er likt på A3 og Passat..siden du har tverrstilt motor og jeg har langsgående

 

Men her har du bilde av alle org slanger og hva jeg har tenkt å gjøre

olje inn:

denne slangen går fra oljefilterhuset og rundt motor.

denne kommer jeg til å skjøte med en stålomspunnen slange eller bytte hele den.

 

Olje ut:

Denne kommer jeg bare til å kutte av et sted rett ved flensen ved bunnpanna

kommer til å få skjøta den med en stålomspunnen slange

Olje inn.jpg

Oljeretur.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vann inn:

denne er det bare å få en lenger slange på.

går inn på vannrør som går langs innsugs røra

 

Vann ut:

denne er det og bare å få en ny slange på

går inn i blokka bak org turbo

 

Hvis dinne slanger er omtrent like kan jeg sikkert få laget to sett.

eneste problem er oljeretur røret som jeg bare har en av da.

Vann retur.jpg

Vannretur.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo relativt greit ut dette... :D

 

La meg få sjå korleis slangane blir sjåande ut når du er ferdig,

og kor lange dei blei.

 

Så skal eg klare det på tess trur eg. ;)

 

Eg begynner å bli litt klokare.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.