Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Har en rar lyd som kommer fram når jeg akselerer,eksakt likens lyd som kommer ved dekkhyl.den kommer ikke når bilen står i fri å jeg ruser motoren,lyden kommer kun når jeg akselerer.Jo hardere jeg aks. jo høyrer skriker det. Jeg lurer veldig på dette. Jeg har også et problem ved at jeg ikke klarer å oppnå maxs ladetrykk bestandig.varierer fra 1.2 til 1.6 bar på forskjellige gir. Noen som har noen tips om dette?

 

Har lenge trudd at dette effekttapet lå i clutchen.Men ble usikker nå som jeg monterte turbotrykks måler å så at den ikke lader max bestandig med akserasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en 2.2T 3B audi s2 det er snakk om!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan vel ikke være turboen som hyler?

I såfall er hylingen ikke så unaturlig ... : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

overbevist om fri eksos rundt turbo en plass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noe å si rundt effekttapet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå over slangene på trykksiden din. Let etter hull og sprekker. Da vil luften gå ut og bilen gå dårligere. Ofte kommer det "plystrelyder" og da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en lignendes lyd jeg også når jeg var så dum at jeg lot Svendsen eksos montere en annen bakpotte på bilen min. De greide å montere en med for liten diameter dermed så fungerte den omtrent som en fløyte. Hørtes ut som om jeg spant når jeg tråkka på litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spray med startgass for å se om det er noen lekasjer ved slanger o.l. når motoren går på tomgang.

 

Endrer turtallet seg, har du en lekkasje...

 

det fungerte i alle fall når jeg lette etter lekkasjer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det kan gjøres på denne måten med start gass, men det er stor fare for at det tenner i innsuget og det kan ha dårlige konsekvenser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

wd40 funker på samma måten, men endringene er mindre enn med startgass. Uansett er mengden så lite at det skader ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.