golf vr6`n min blir litt varm...??!

Anbefalte innlegg

hey. med heilt vanlig småkjøring blir golfen min no litt varm virka det som, oljen, kjørte rundt i en times tid igår litt hit og dit og da va oljen oppe i 96 grader , kjølevannet lå på ca. 80-85 der det skal ligge.

har akkurat skifta til røød kjøleveske for alu.topper...og motoroljen (mobil1)

skifta e for tja, 3 mnd sida ca.

har en org. 84 graders termostat på golf vr6`n min her.

der er nok både olje og kjølevann på bilen ......

varmeste e har fått oljen oppi er 102 grader , det var med litt røffere kjøring ja;)

any idea ka det kan vere , eller om det er unormalt i det heile tatt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det ikke at VR6 har en termostatstyrt ekstern oljekjøler? Om så er - sjekk om kjøleren har temperatur (høy). Termostaten kan være gåen.

mvh,

Ørjan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns ikke det høres ut som om den blir for varm motoren din. Iogme at du ikke har fått den høyere enn litt over 100 grader. Corradoen min hadde omtrent samme verdier som du, men den fikk jeg glatt høyere på banekjøring feks. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

termostatstyrt ekstern oljekjøler, hmm nei det veit e sannelig ikkje om den har eller ikkje har. kan jo vere det da seff, men min golf er 92 mod, sikker på dem hadde det på første vr6 utgava d a..hmm nei det kan e sjekke opp ka e finn ut. uansett takk for tipset.

hmm du syns ikkje den blir for varm also, hmm nei det kan hende det skal vere slik, hørte med en som har en 96 mod vr6 syncro , han sa han ligger på 84-88 grader ved småkjøring...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vr6n min lå på det samme rundt 100 oppi 104 med mye bykjøring

nå etter turboen kom i ligger den oppi 120 hehe nå er det på tide med oljekjøler :) men vr6n ligger litt høyt på tempraturene det er bare sånn de er!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.