#1 Skrevet Juli 19, 2005 hei igjen, pøøsa på med spm her.. såg en ting som for meg og nokken kompisa virka litt snodig løsning på vr6 golf. innsuget ligg rett over grenrøra?! kan det vere en god ide da , bli jo så inni faeeeeens varmt der etter en kjøretur, vr6 genererer jo endel varme da , og så ligger innsuget rett over å blir så oppvarma. burde det gå bra å lage meg et deksel mellom innsug og grenrør slik at eg kankje får ledet vekk den ekstremt varme lufta som blir der. du vil vel tape endel kraft vil eg tro av at innsuge holder slik høg temp..?!?! anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 19, 2005 Utrolig mange motorer er laget slik. Det er for at det skal være enkelt med plasseringen av ventilene og leding av luft/eksos. Spesielt 8v er ofte laget slik. Topper som har innsug/eksos på forskjellig side kalles "crossflow". Du har helt rett i at det ikke er særlig sunt for effekten, men på slike motorer er det sjeldent det helt store effekttapet. Hadde vært værre om du skulle montere turbo på den. Du kan jo prøve å lage deg en plate og se, tviler på at du får det store utbyttet av det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2005 Eller prøv noe sånt som dette!! http://www.spturbo.com/ gå inn på forced induction å så på intakes(short runner) har planer om å kjøpe meg et sånt et.... funker bra å ser bedre ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...