#1 Skrevet Juli 19, 2005 Nå har jeg koblet ut g-laderen, skiftet drivreim, tatt av den stålomspunnende oljeledningen (olje-trykk?) og putta inn en skrue rett i blokka for å tette. Skrudd og gaffa igjen den sorte oljeledningen (olje-retur?) Skal få ordna en slange fra røret til IC'n inn til filterboksen og skal tette gasspjeldet med noe provisorisk (forslag?). Er det noe jeg har glemt å gjøre? Er det noe jeg bør være obs på? Tok en liten prøvetur, og motoren virket meget varm... Er jo en varm dag i dag, men bilen virket litt for varm. Kjørecomputeren tok også kvelden når laderen er borte, dette er kanskje vanlig?? Setter stor pris på råd og tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 19, 2005 Nå har jeg koblet ut g-laderen, skiftet drivreim, tatt av den stålomspunnende oljeledningen (olje-trykk?) og putta inn en skrue rett i blokka for å tette. Skrudd og gaffa igjen den sorte oljeledningen (olje-retur?) Skal få ordna en slange fra røret til IC'n inn til filterboksen og skal tette gasspjeldet med noe provisorisk (forslag?). Er det noe jeg har glemt å gjøre? Er det noe jeg bør være obs på? Tok en liten prøvetur, og motoren virket meget varm... Er jo en varm dag i dag, men bilen virket litt for varm. Kjørecomputeren tok også kvelden når laderen er borte, dette er kanskje vanlig?? Setter stor pris på råd og tips! Computeren skal funke den... Ikke nappa ut noe ledninger? Så lenge du har en provisorisk luftfilterordning, drivreim til dynamo og godt med tålmodighet når du skal ut og kjøre noe sted så er det meste i orden. Vær og sikker på at det ikke ligger noe rusk og rask noe sted, dersom laderen er havarert... Har du satt en bolt i toppen, der trykkslangen kommer fra, og hva har du gjort med oljeswitchen? Tette gasspjeldet? Har du nappa av retur røret? Trenger ikke det, strengt tatt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 20, 2005 Computeren skal funke den... Ikke nappa ut noe ledninger? Så lenge du har en provisorisk luftfilterordning, drivreim til dynamo og godt med tålmodighet når du skal ut og kjøre noe sted så er det meste i orden. Vær og sikker på at det ikke ligger noe rusk og rask noe sted, dersom laderen er havarert... Har du satt en bolt i toppen, der trykkslangen kommer fra, og hva har du gjort med oljeswitchen? Tette gasspjeldet? Har du nappa av retur røret? Trenger ikke det, strengt tatt... Jeg har satt en bolt i sida av toppen ja, der oljetrykkledningen satt, var en annen ting der ja, som (en hul sak som oljetrykkledningen festet på toppen (en liten ledning på den)) den er også satt fast med den samme bolten. skal jeg ikke tette den plastikk-saken som kommer fra langt neddi motorrommet? (gikk vel innpå ladern tidligere) Altså to rør/slanger som er åpne, den ene kommer fra ic, den blir det filterløsning på, så er det en til, et plastikkrør..? (haaar så lite peiling ) returøret? retur for hva? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 22, 2005 Jeg har satt en bolt i sida av toppen ja, der oljetrykkledningen satt, var en annen ting der ja, som (en hul sak som oljetrykkledningen festet på toppen (en liten ledning på den)) den er også satt fast med den samme bolten. skal jeg ikke tette den plastikk-saken som kommer fra langt neddi motorrommet? (gikk vel innpå ladern tidligere) Altså to rør/slanger som er åpne, den ene kommer fra ic, den blir det filterløsning på, så er det en til, et plastikkrør..? (haaar så lite peiling )returøret? retur for hva? Det er retur fra gasspjeldet. Tre en sokk over eller noe... Hvordan går det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 22, 2005 Det er retur fra gasspjeldet. Tre en sokk over eller noe... Hvordan går det? Joda, nå skal du høre! Fikk tak i en fin slange fra tess i dag,som går fra luftfilterboksen til innsuget på IC'n, en sokk fra en-sokkurven er så offret og tredd over returen fra gass-spjeldet. En bolt er skrudd fast i toppen så ingen olje ut derfra og olje-returslangen har fått en bolt med litt gaffa rundt seg så forhåpentligvis ingen olje ut der. Bilen går den,men ingen racerbil akkurat Har vært litt nervøs for at deler fra den ødelagte laderen skal ta veien gjennom IC'n og videre inn i blokka og ta knekken på stempel og what not, men ingen tegn til slikt enda i alle fall. Jeg har vel vært flink til å rydde etter meg Well well, nå skal bilen testes på en 18mil bil tur så får vi se. Btw, computeren funker fremdeles ikke, den funka før jeg tok av oljetrykkslangen, kan det ha noen sammenheng? For på klokka på computeren står det 0:08 altså den har funket i akkurat 8minutter etter at jeg starta bilen med startkabler, og deretter fjerna oljetrykkslangen, og dernest computeren tok kvelden....go figure. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 26, 2005 Jada! Det ble en kjøretur på ca. 70 mil og corradon gikk som en drøm (til uten g-lader å være ) Takker for all hjelpa! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2005 Jada! Det ble en kjøretur på ca. 70 mil og corradon gikk som en drøm (til uten g-lader å være ) Takker for all hjelpa! Hehe, drøm og drøm, det er nå faen ikke rare draget i PG uten G.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 26, 2005 Hehe, drøm og drøm, det er nå faen ikke rare draget i PG uten G.... Hehe, så sant så sant! Forresten, sender deg ladern min iløpet av neste uke, har pakka den ned i eske og den er klar for shipping. Venter nå kun på en kompis som jobber i tollpost skal komme tilbake fra ferie og kan sende den gratis for meg =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 27, 2005 Hehe, så sant så sant! Forresten, sender deg ladern min iløpet av neste uke, har pakka den ned i eske og den er klar for shipping. Venter nå kun på en kompis som jobber i tollpost skal komme tilbake fra ferie og kan sende den gratis for meg =) Dritbra idè! Skal nok bli fart på sakene igjen her og... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...