Hjelp:Bytting av bremser på A4

Anbefalte innlegg

Har bytta bremser bak på A4`en min men fikk et pproblem etter at det var skifta...

Problemet er at ABS lampa lyser....

Jeg prøve kjørte bilen etter jeg skifta bremser osv så når jeg kjørte rett etter så slukka ABS lampa etter en stund og da gikk ABS på hele tida bare man så vidt rørte bremsen...når det jeg hadde kjørt 200m til så kom abs lampa fram igjen...så jeg lurte bare på om noen visste hva som er problemet...

Må man på møller og resete noe eller?setter stor pris på all hjelp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd å bytte bremser på a4 en gang før, og det ble med den ene gangen..

Fikk samme problemet, men vet ikke hva det var. Fikk bilen på verksted, da sa de at det var noen ABS kranser som koster 1000,- kr stk som var gått.

Lurer bare på at det er sinnsykt sensitivt der inne, at det egentlig ikke er meningen at man skal skru selv der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt det problemt og jeg har bytta noen ganger.

Du er jo ikke i nærheten av ABSen heller....Rart det der skal skje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dette er en forhjulstrekker må du sannsynlighvis ta ABS kransen av de gamel skivene og settes på de nye ( evt kjøpe nye ). Hvis du har gjordt dette kan du ha skadet ABS kransen. Dette vil føre til at avstand til ABS sensoren ikke blir korrekt som igjen gjør at ABS lampen vil begynne å lyse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dette er en forhjulstrekker må du sannsynlighvis ta ABS kransen av de gamel skivene og settes på de nye ( evt kjøpe nye ). Hvis du har gjordt dette kan du ha skadet ABS kransen. Dette vil føre til at avstand til ABS sensoren ikke blir korrekt som igjen gjør at ABS lampen vil begynne å lyse.

Dette er en forhjulstrekker ja....jeg satte på de gamle kransene som du skrev...ja mulig noe skader kan ha oppstått men skjønner ikke hvilke skader for jeg har vært meget forsiktig...får ta en tut til møller i morgen og høre med de tror jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt det problemt og jeg har bytta noen ganger.

Du er jo ikke i nærheten av ABSen heller....Rart det der skal skje

Nei nettopp det man ikke er kun kransen man rører derfor jeg stusser litt nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd å bytte bremser på a4 en gang før, og det ble med den ene gangen..

Fikk samme problemet, men vet ikke hva det var. Fikk bilen på verksted, da sa de at det var noen ABS kranser som koster 1000,- kr stk som var gått.

Lurer bare på at det er sinnsykt sensitivt der inne, at det egentlig ikke er meningen at man skal skru selv der...

høres fornuftig ut det du sier der men er liksom ikke så mye skadet man kan gjøre heller der skulle man tro...er jo av metal denna kransen da...hmm ikke veit jeg hvertfall men da blir det en møller tur tenker jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan prøve å trykke ABS sensoren helt inn til den stopper mot kransen, og sen om lampa slokker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan prøve å trykke ABS sensoren helt inn til den stopper mot kransen, og sen om lampa slokker.

ja får ta en titt i morgen da vettu...takk skal dere ha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvilken prosedyre som er den riktige for å ta av denne abs-kransen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvilken prosedyre som er den riktige for å ta av denne abs-kransen?

Den er ikke normalt til å ta av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan prøve å varme den opp før du tar den av, men det enkleste er å montere nye på de nye skivene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som kransen har blitt skadet ved demont. Tåler ikke en dritt de der.

Dette gjelder imidlertid bremsene bak. Prøv også å dytte sensorene skikkelig inn i navet om de kan ha sklidd litt ut. Har iallfall vært borti at de sklir ut foran når man mekker på et eller annet der. Husker ikke åssen de sitter fast bak. Blir avstand mellom sensor og rotor for stor eller ei tann på rotor/krans skadet får du abs utslag i lav hastighet, svak oppbremsing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk den både av og på igjen, og det uten at det begynte å lyse i noen lamper : ja :

La skiven på benken og stakk et så bredt skrujern som jeg fikk ned gjennom hjulbolthullene. Så kakket jeg forsiktig noen kakk i hvert hull slik man skal gjøre når man skal skru igjen hjulboltene. Altså at når jeg hadde gitt etpartre kakk i ett hull, så gikk jeg til det hullet som sto tvers over og gav noen kakk, etc. Fikk den løs, og satte den over på ny bremseskive, der jeg kakket den ned igjen på samme måten bare fra baksiden. Gikk fint med litt forsiktighet og tolmodighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.